مقایسه مدل های مختلف آلفارومئو (جولیتا- میتو- آلفارومئو 4c – نمایندگی آلفارومئو)

جولای 10, 2021 2:29 ب.ظ

در دهه‌ های گذشته شاهد این بودیم که شرکت‌ های خودروسازی بزرگ از گوشه و کنار کشور‌های پیشرفته جهان، خودروهای با کیفیت تولید کردند که توجه به درصد زیادی از مشتریان را به خود جلب کرده است. کشور ایتالیا در این زمینه فعالیت گسترده‌ ای داشته و برندهای مختلفی به دنیای دوستداران ماشین اضافه کرده؛ یکی از این برندها آلفارومئو می‌ باشد که در ایران طرفداران خاص خود را دارد. البته باید در نظر داشت که برند آلفارومئو در کشور ما ایران حضور کم رنگی داشته و شرکت‌ های محدودی نمایندگی آلفارومئو، تامین قطعات یدکی و… را انجام می‌ دهند. اما در سال‌ های اخیر مدل های مختلف این خودرو در بازار ایران توانستند جایگاه خوبی پیدا کنند. مدل‌ هایی مانند آلفارومئو جولیتا، آلفارومئو میتو و آلفارومئو 4C مورد استقبال مشتریان قرار گرفته‌ اند. در ادامه این مطلب از سایت آلفارومئو ایران قصد داریم با مقایسه مدل‌ های مختلف آلفارومئو شما را با این محصولات بیشتر آشنا کنیم.

جایگاه خودروهای آلفارومئو در بازار ایران

روند عرضه خودروهای آلفارومئو توسط این شرکت در بازار جهانی به کندی صورت گرفته و از سوی دیگر واردات خودروهای این برند به ایران توسط دولت صرفاً و در مدت محدودی انجام شده است. بعد از آن اگر مشتری قصد خرید خودروهای آلفارومئو را داشته باشد، باید سراغ خودروهای کارکرده این برند در ایران برود و بعد از آن نیز ممکن است مشکلاتی در خصوص خدمات پس از فروش آلفارومئو و تامین قطعات آن برای دارندگان این خودروها به وجود بیاید. اما هنوز هم در بین مشتریان و دوستداران خودرو‌های اسپرت خارجی این برند طرفداران خاص خود را دارد. از سوی دیگر وجود نمایندگی آلفارومئو که در زمینه خدمات پس از فروش و تعمیرات تخصصی این خودرو‌ها فعالیت می‌ کند، برخی از مشکلات گفته شده را حل کرده است. در بخش های بعدی برای مقایسه مدل‌ های مختلف آلفارومئو، انواع مدل‌ های موجود در بازار ایران که مورد استقبال بیشتر مشتریان قرار گرفتن را مورد بررسی قرار می‌ دهیم

آلفارومئو ۴c

یکی از پرطرفدارترین محصولات آلفارومئو در ایران، نسخه کوپه اسپرت تولید شده توسط این برند یعنی آلفارومئو 4C می باشد. خوشبختانه این خودرو توانست که از قانون منع واردات خودروهای لوکس در امان باشد و جایگاه خوبی نسبت به سایر خودروهای هم خانواده خود در ایران به دست بیاورد. موتور چهار سیلندر ۱.۷۵ لیتری توربوشارژ این خودرو دارای قدرت حداکثر ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر می‌ باشد. شاید این اعداد و ارقام آن در نگاه اول زیاد نباشند، اما وزن پایین این خودروها که در حدود ۱۱۱۸ کیلوگرم است، باعث شده تا این محصولات به خوبی از تمام این قدرت بهره ببرند.

مشخصات فنی آلفارومئو ۴c

این خودروها دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با عملکردی فوق العاده هستند که باعث شده ۰ تا ۱۰۰ آنها ۴.۱ ثانیه باشد. حداکثر سرعت آلفارومئو 4C در حدود ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت آن در ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۷ لیتر می‌باشد. رقیب‌ های اصلی آلفارومئو 4C در بازار ایران بی ام و i۸ و پورشه ۷۱۸ باکستر هستند. البته باید در نظر داشت که پورشه ۷۱۸ باکستر و بی ام و i۸ از نظر امکانات بهتر از آلفارومئو 4C می‌ باشند. از سوی دیگر خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آنها نیز بهتر پیدا می‌ شود. ولی در این میان قیمت آلفارومئو ۴c نسبت به سایر خودروهای مشابه گفته شده مناسب‌ تر خواهد بود.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا که نسخه هاچ بک برند آلفارومئو است، بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ وارد ایران شدند. بعد از آن نیز در مدتی محدود نمونه‌ های فیس لیفت این خودرو به ایران راه پیدا کردند. این روزها آلفارومئو جولیتا ۲۰۱۷ جدیدترین نمونه این خودروها در کشور ما به شمار می‌ رود. تبلیغات اولیه در زمان ورود این خودروها به کشور بسیار گسترده بود و از آنجایی که رقیب قدرتمندی برای آلفارومئو جولیتا وجود نداشت، این خودروها در اوایل ورود، بازار خوبی پیدا کردند. اما بعد از مدتی شرکت‌ های رقیب به دلیل داشتن خدمات پس از فروش قوی‌تر توانستند جایگاه این خودروها را تصاحب کنند. البته نباید فراموش کنید که نداشتن خدمات پس از فروش مناسب در آن زمان یکی دیگر از دلایل کاهش استقبال مشتریان از این برند بود.

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا

موتور ۱.۴ لیتری توربو شارژر مولتی ایر استفاده شده در آلفارومئو جولیتا توانایی تولید قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را دارد. وجود این موتور برای یک خودروی هاچ بک لوکس و اسپرت گزینه‌ ای رضایت بخش خواهد بود. همچنین استفاده از جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه، باعث بهبود عملکرد این خودروها در زمان کار شده است. صفر تا صد این خودرو‌ها ۷.۷ ثانیه طول می‌ کشد و حداکثر سرعت آنها در حدود ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌ باشد. یکی از مزایای اصلی این خودرو مصرف سوخت پایین آن می‌ باشد که کمتر از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. بسیاری از متخصصان دنیای خودرو بر این باورند که آلفارومئو جولیتا نسخه‌‌ ای مجهزتر و قویتر از آلفارومئو میتو به حساب می‌ آید.

معایب آلفارومئو جولیتا

اول از همه این نکته را در نظر بگیرید که معایب آلفارومئو جولیتا بیشتر به وضعیت خودروها در ایران مربوط است. به عنوان مثال حساسیت بالای این خودرو در برابر بنزین بی کیفیت باعث شده تا مالکین این خودروها گاهی به مشکل بربخورند. این مشکلات می‌ تواند در طولانی مدت مخارج زیادی را به دارنده خودرو تحمیل کند. از سوی دیگر نبود نمایندگی آلفارومئو در خصوص تامین قطعات، تعمیرات تخصصی و… برای دارندگان خودروهای این برند در ایران مشکلات زیادی به وجود آورده که قبلا هم به آن اشاره کرده‌ایم. اما به تازگی شرکت آلفارومئو ایران توانسته با ارائه قطعات یدکی با کیفیت و در اختیار داشتن تعمیرکاران متخصص و آموزش دیده، تا حد زیادی چنین مشکلاتی را برطرف کند.

آلفارومئو میتو

قیمت بصرفه و اندازه کوچک آلفارومئو میتو یکی از دلایل محبوبیت آن می باشد. این خودروهای هاچ بک از سال ۲۰۱۰ وارد بازار ایران شدند و تا سال ۲۰۱۵ شاهد ورود آنها بودیم. امکانات مناسب این خودروها در کنار قیمت به صرفه باعث شده تا استقبال زیادی از آنها در بازار به عمل بیاید. استفاده از موتور ۱.۱۴ میلی لیتری توربوشارژ که مجهز به فناوری مولتی ایر است باعث شده تا این موتور گشتاوری در حدود دویست و شش نیوتون متر و حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار باشد. وزن محصولات ۱۱۳۵ کیلوگرم می‌ باشد و همین باعث شده تا موتور بتواند به راحتی حداکثر توان خود را در اختیار دارندگان این خودرو بگذارد. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه در آلفارومئو میتو باعث شده تا دقت و سرعت بالایی در زمان استفاده داشته باشند.

مشخصات فنی آلفارومئو میتو

صفر تا صد خودرو آلفارومئو میتو حدود ۸.۵ ثانیه طول می‌ کشد و حداکثر سرعت آنها به ۲۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین مصرف سوخت به صرفه آنها که حدود ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است باعث شده تا از نظر مصرف سوخت نیز در رده بندی مناسبی قرار بگیرند. اما در بازار ایران باید این نکته را مد نظر قرار دهید که تعمیرات و سرویس‌ های دوره ای این خودرو بسیار پیچیده است چرا که تعمیرکاران مناسبی در این زمینه فعالیت ندارند. همچنین موتور ۱.۴ لیتری مولتی ایر استفاده شده در آلفارومئو میتو ساختار به شدت پیچیده ای دارد که فقط تعمیرکاران آموزش دیده و ماهر می‌ توانند آنها را تعمیر کنند. از سوی دیگر قیمت اصلی این خودرو بسیار پایین‌تر از قیمت ارائه شده توسط شرکت‌ های ایرانی بود و همین باعث می‌ شد تا انتخاب آنها به صرفه نباشد.

سخن نهایی
تا به اینجا متوجه شدیم که بزرگترین چالش پیش روی دارندگان خودروهای آلفارومئو، نبود خدمات پس از فروش، قطعات یدکی با کیفیت و تعمیرکاران ماهر در زمینه خودروها است. شرکت آلفارومئو در ایران به عنوان برترین نمایندگی آلفارومئو و همواره سعی دارد تا قطعات یدکی با کیفیت و اثر را در اختیار دارندگان این خودروها بگذارد. هر کدام از این قطعات با گارانتی معتبر در اختیار مشتری قرار داده می‌ شوند و به راحتی می‌ توان به کیفیت آنها اعتماد کرد. از سوی دیگر تعمیرکاران آموزش دوره و ماهر در مجموعه ما با تمامی مدل های آلفارومئو و پیچیدگی هایی که در خصوص تعمیرات آن باید در نظر داشته باشند، آشنا هستند. در پایان نیز اگر قصد خرید خودرو آلفارومئو را دارید می‌ توانید با متخصصین و مشاوران ما در سایت آلفارومئو ایران تماس بگیرید و مشاوره‌ های لازم در این زمینه را از آنها دریافت کنید.