آلفا رومئو جولیتا، رانندگی با خانواده به سبک ایتالیایی‌ها

اکتبر 29, 2023 12:28 ب.ظ

ما سراغ  عالی‌جناب جولیتا رفتیم، تا با یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین خودروی ساخت ایتالیای زیبا آشنا شویم، معرفی می‌کنیم عالی‌جناب آلفارومئو جولیتا.

در این مطلب با عنوان “آلفا رومئو جولیتا، رانندگی با خانواده به سبک ایتالیایی‌ها به بررسی یکی از خودروهای پرسرعت و جذاب دنیای خودروسازی  می‌رویم، با شرح کاملی از مشخصات، قیمت و نمایندگی معتبر و نحوة خرید آن‌ها آشنا می‌شویم. اگر اخیراً تجربه رانندگی با خودروهای ایتالیایی شما را وسوسه کرده‌اند و به دنبال جایگزینی مطمئن هستید ادامه مطلب به شما هرآنچه که نیاز دارید دربارة این شاهکار طراحی و سرعت ایتالیایی باید بدانید را می‌دهد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

قوانین دست‌وپاگیر منع یا ورود محدود خودروهای خارجی و تحریم‌های بین‌المللی، استفاده و خرید از خودروهای وارداتی را چالش‌برانگیز و سخت کرده است، از طرفی کسانی هستند که معتقدند یک خودرو باید ارزش پولی که بابت آن می‌پردازیم را داشته باشد. به همین خاطر همیشه خودروهای وارداتی برایشان اولویت اول است.

در این مطلب می‌خواهیم بدانیم آیا آلفا رومئو جولیتا ارزش پولی که بابت آن می‌پردازید را دارد یا نه؟ با مروری بر ویژگی‌های این خودروی جذاب ایتالیایی با ظاهری پویا و جوان  پاسخ آن را پیدا خواهید کرد.

مشخصات آلفا رومئو جولیتا

با مشخصات آلفا رومئو جولیتا شروع می‌کنیم، تا با شاهکاری از طراحی، سرعت و زیبایی بیشتر آشنا شویم و ببینیم چطور یک سفر خانوادگی می‌تواند لذت‌بخش باشد. جولیتا عمری ۱۳ساله دارد، جوان اما باتجربه است از سال اول تولید تا به امروز روند روبه‌رشدی را طی کرده است، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز و فناوری‌های پیشرفته برای بهبود سرعت و شتاب گیری، بازبینی مداوم، در کنار مصرف بهینه سوخت.

خودرو جولیتا

آلفا رومئو جولیتا مرد خانواده است.

درباره مشخصات آلفارومئو جولیتا می‌توان ساعت‌ها مطلب نوشت، اما اولین ویژگی برجسته که با آن شناخته می‌شود همانند ایتالیایی‌ها عاشق خانواده و خانواده‌دوست است. برای مسافرت‌های خانوادگی و استفاده طولانی‌مدت بهترین خودروی هاچ بک و اسپرت خانوادگی است که می‌توانید داشته باشید.

یک خودرو با سه ستاره درخشان

به نظر شما ویژگی یک خودرو با مصرف بهینه چیست؟ بله استفاده از سیستم تعلیق اسپرت، موتور بنزینی 1.4 لیتری و قدرت 168 اسب بخار. آلفارومئو جولیتا سختگیرانه ترین تست های اتحادیه اروپا را از سر گذرانده و با سه ستاره از پنج ستاره یکی از بهترین خودروهای تولید شده در دنیاست.

امکانات رفاهی یا یک هتل پنج‌ستاره؟!

یکی از آیتم‌هایی که به‌شدت شرکت‌های بزرگ خودروسازی بر روی آن مانور می‌دهند، حداکثر امکانات رفاهی است که به راننده و سرنشینان خودرو عرضه می‌کنند، با این ترفند بسیاری از ضعف‌های خودرو به چشم نمی‌آید یا حداقل مشتریان دیرتر متوجه می‌شوند و می‌توانند آن را نادیده بگیرند.

جولیتا با این که در طراحی داخلی به‌ویژه برای  طراحی صندلی‌های سرنشینان عقب می‌توانست بهتر عمل کند، اما تمام امکاناتی که یک خودرو و کاربر به آن نیاز دارد را در خود جای‌داده است تا تجربه رانندگی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد.

زیبایی چرخ‌های 17 اینچی از الیاژی مرغوب، ، سیستم صوتی شبیه استودیو موسیقی و صفحه نمایش 5 اینچی لمسی برای شنیدن و سرگرمی، کنترل کروز و دوربین پارک عقب بخشی از این امکانات هستند که به گونه ای طراحی و تولید شده اند که رانندگی حتی در مسیر طولانی و سخت ، جذاب و هیجان انگیز باشد.

قلب تپنده خودرو، موتور قدرتمند.

چرا قلب تپنده یک خودرو باید قدرتمندترین باشد؟ در ادامه خواهید دید که آلفا رومئو جولیتا یک قلب تپنده و قدرتمند دارد. کمپانی آلفا رومئو در دو نسخه متفاوت موتور آن‌ها را طراحی و تولید کرده است و شما می‌توانید بین دو مدل مختلف از موتور، یعنی موتور 1.4 لیتری باقدرت 118 اسب بخار و موتور 1.7 لیتری با 237 اسب بخار قدرت، یکی را انتخاب کنید.

یک مدل متداول و محبوب آلفا رومئو جولیتا، نسخه موتور 1.4 لیتری باقدرت 118 اسب بخار است با جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک و دوکلاچه، شتاب آلفا رومئو جولیتا شما را شگفت‌زده می‌کند، 7 ثانیه. صفر تا صد آن فقط 7 ثانیه طول می‌کشد.

موتور قدرتمند آلفا رومئو جولیتا مجهز به فناوری توربوشارژر مولتی ایر است که می‌تواند گشتاور 250  نیوتن متر و قدرت 118 اسب بخار را به بهترین نحو ارائه دهد. مصرف سوخت خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۶ لیتر است و به‌عنوان یکی از بهترین و کم‌مصرف‌ترین خودروی موجود در بازار شناخته می‌شود.

حداکثر سرعت  خودرو‌  ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است که برای خودرویی با این ابعاد کوچک و جمع‌وجور و بسیار عالی است و در زمان رانندگی بسیار راحت و لذت‌بخش باشد.

شما برای حالت رانندگی، سه انتخاب دارید که رفت‌وآمد بین این سه حالت به‌سادگی فشردن یک دکمه است، چون آلفا رومئو یک خودروی هوشمند و سازگار است، حالت دینامیک، حالت طبیعی و حالت آب‌وهوای بد با یک دکمه سوئیچ می‌شود. واکنش موتور، ترمزها و گاز متناسب با شرایط متفاوت خواهد. با استفاده از این حالت‌های مختلف و متناسب با شرایط استهلاک و مصرف انرژی به حداقل می‌رسد.

یک رانندگی راحت و شاید خواب‌آور!

وقتی به معرفی مشخصات آلفا رومئو جولیتا می‌پردازیم، راحتی راننده ملاک خوبی برای نقد و بررسی بیشتر است، چون همان‌طور که می‌دانید سلامت جان سرنشینان خودرو بر عهدة او است،  عالیجناب جولیتا سعی کرده است یکی از راحترین خودروها را تولید کند، یک رانندگی لذت بخش و دلچسب اما نه آنقدر که سبب خواب آلودگی شما شود نگران نباشید.

سیستم تعلیق و فنربندی هوشمند آلفا رومئو جولیتا یک شاهکار مهندسی در دنیای خودروهاست است، درون کابین خودرو هیچ صدایی شنیده نمی‌شود حتی اگر در جاده‌های ناهموار و دست‌اندازها و چاله‌های خیابانی حرکت کنید، نه صدایی نه تکانی احساس نخواهید کرد. آلفا رومئو جولیتا اسپرت با یک سیستم تعلیق اسپرت تولید شده و چرخ‌های بزرگ‌تر و آلیاژ قدرتمند سبب شده در پیچ‌وخم‌های جاده بهترین عملکرد را ارائه دهد.

داخل خودرو آلفارومئو

طراحی پرخاشگر و پویا، ظاهر جذاب و لوکس برای بیرون

در کنار ظاهر جذاب و لوکس آلفا رومئو طراحی کاپوت خودرو و چراغ‌ها حس پرخاشگری، جوانی و پویایی را القا می‌کند؛ اما وقتی که به طراحی داخلی می‌رسید ممکن است کمی شما را ناامید ‌کند، در میان مشخصات آلفا رومئو جولیتا که هرکدام به‌نوبه خود منحصربه‌فرد و لوکس هستند و بیشترین راحتی را به کاربر می‌دهد، اما در طراحی داخلی این طور نیست یا شاید ما توقع بالایی داشتیم. طراحی پدال‌ها کمی بالاتر از حد معمول هستند، شاید برای افراد قدبلند کمی مشکل باشد، تنظیم صندلی‌ها  برای کاربران عقب خودرو راحت و ساده نیست.

آلفا رومئو جولیتا یک خودروی هوشمند

یکی از ویژگی‌های برجستة آلفا رومئو جولیتا، حس کنترل و اتوماتیک بودن است که برای راننده یک تجربة لذت‌بخش می‌سازد، از آینه‌های برقی، گرمکن صندلی‌ها تا سیستم ترمز فوق‌العاده هوشمند و غیره همگی طوری در کنار هم قرار گرفته‌اند که کاربر از رانندگی با خودروی آلفا رومئو جولیتا دوست‌داشتنی خسته نشود.

آلفا رومئو جولیتا اسپرت، یک خودروی تمام‌عیار برای خانواده است، صفحه‌نمایش پنج اینچی داخلی برای نمایش تمام اطلاعاتی که به آن نیاز دارید و سیستم صوتی قدرتمند که بیشتر به یک سالن کنسرت شبیه است تا یک ضبط‌صوت عادی خودرو.

مشخصات آلفا رومئو یک هاچ‌بک اسپرت و لوکس در یک نگاه

  • از پیشرانه 1.4 لیتری، موتور هوشمند توربوشارژر مولتی‌ایر، پیشرانه 170
  • جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک و دوکلاچه
  • مدت‌زمان لازم برای تعویض 130 میلی ثانیه
  • سیستم تعلیق مک فرسون و برای محور عقب سیستم چند بازویی برای ثبات و پایداری در هنگام پیج جاده.
  • طراحی لوکس چراغ‌های جلو و چراغ های مه شکن و القای حس پرخاشگری و پویایی
  • رینگ‌های آلیاژ ترکیبی با آلومینیوم با اندازة ۱۶ تا ۱۸ اینچ
  • فرمان خوش‌دست با ترکیبی از چرم مرغوب و آلومینیوم با شیفترهای تعویض دنده و کنترل صدا
  • کابین مجهز به سیستم Uconnect در کنار سیستم صوتی حرفه‌ای Bose
  • سیستم انحصاری رانندگی آلفا رومئو DNA
  • سیستم تهویة دوگانه و تأمین حداکثری هوای مطبوع
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های تاشو عقب
  • آینه‌های الکترو کرومیک برای سهولت رانندگی در شب و آینه‌های جانبی برقی
  • سیستم اتوماتیک استارت و خاموش‌کردن خودرو در ترافیک و استارت بدون کلید
  • کروز کنترل هوشمند و سیستم نشانگر باد تایرها
  • ایمنی برای سرنشینان بزرگسال 72 درصد، برای سرنشینان کودک 56 درصد و برای عابرین پیاده 59 درصد
  • گنجایش 5 سرنشین

آلفا رومئو جولیتا یک هم‌سفر مطمئن

به‌جرئت می‌توان گفت آلفا رومئو جولیتا یک هم‌سفر مطمئن است که در جاده و حوادث رانندگی، محافظ راننده و سرنشینان خودرو خواهد بود، با استفاده از هشت سیستم مجزا به حفظ پایداری و کنترل خودرو کمک می‌کند تا همیشه رانندگی در امن‌ترین حالت باشد.

  • سیستم ترمزهای (ABS)
  • سیستم کنترل ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل دینامیکی خودرو با نام (VDC)
  • دیفرانسیل الکتریکی Q2
  • سیستم حفظ پایداری اتومبیل در هنگام ترمزگیری در پیچ (CBC)
  • سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ‌های محرک یا سیستم (ASR)
  • سامانه کشش الکترونیکی (ESC)

و در نهایت سیستم کمکی پیش ترمز (که در حالت رانندگی دینامیک فعال می‌شود) و سیستم الکترونیکی کمکی فرمان برای حداکثر ایمنی در هنگام سرعت‌های بالا.

همة خودروها قبل از تولید انبوه و عرضة گسترده در جهان، تست‌هایی را پشت سر می‌گذرانند یکی از این تست‌های مهم دررابطه‌با ایمنی و موسوم به تست تصادفات است، جولیتا در میان ایمن‌ترین خودروها در جهان قرار دارد؛ چراکه با داشتن ۶ کیسة هوا شامل کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، پشت‌سری‌های فعال در هنگام تصادف و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای مجهز به سیستم پیش کشندة دومرحله‌ای تا حد زیادی سلامت سرنشینان را تضمین می‌کند.

ماشین جولیتا در تهران

جولیتا در تهران، شاید دورازذهن باشد، اما از سال 2011 شرکت ویرا موتور به‌عنوان نماینده آلفا رومئو در ایران فعالیت میکند و وارد کننده ی خودروهای آلفارومئو جولیتا صفر و کارکرده از سال 2017 به بعد و تمامی قطعات موردنیازشان است.

حالا برگردیم به سوالی که در ابتدای مقاله پرسیدیم، قطعا آلفارومئو با توجه به ویژگی هایی چون مصرف بهینه سوخت، سرعت، ایمنی و جذابیت ظاهری ارزش هر یک ریالی که بابت آن می پردازید را دارد اما با توجه وضعیت خودروهای خارجی در کشور گاهی همه چیز سخت و پیچیده می شود.

آلفارومئو جولیتا به دلیل داشتن حساسیت بالا نسبت به بنزین بی‌کیفیت و پیچیدگی فنی و نیاز به افراد متخصص، قطعات یدکی اصلی نتوانست در بازار خودروهای خارجی در ایران دوامی داشته باشد.

اما نمایندگی آلفارومئو با شروع فعالیت تا به امروز، توانسته تمامی نیازهایی که یک مالک آلفارومئو جولیتا به آن نیاز را دارد فراهم کند. قطعات الفارومئو جولیتا یکی از چالش های رانندگان بود که با شروع به فعالیت نمایندگی، وارد قطعات اورجینال و تضمین کیفیت و گارانتی در کنار تربیت و اموزش نیروهای ماهر برای نصب اصولی و سرویس های دوره ای، دیگر برای مالکان خودروهای الفارومئو دردسر ساز نخواهد بود.

نمایندگی آلفارومئو

خدمات نمایندگی آلفارومئو

  • فروشگاه اینترنتی و دسترسی آسان به کارشناسان و قطعات موردنیاز
  • نیروی متخصص برای تعمیرات و سرویس های دوره ای
  • خدمات مشاوره و عیب یابی
  • امداد خودرو در محل
  • واردات قطعات مصرفی و سرویس های دوره ای
  • قطعات موتور
  • قطعات گیربکس
  • قطعات تعلیق
  • قطعات بدنه
  • قطعات سیستم تعلیق و ترمز
  • قطعات و تجهیزات ایمنی
  • قطعات الکترونیکی و روشنایی
  • خدمات تیونینگ

یکی از عامل های تاثیرگذار بر قیمت آلفارومئو سال ساخت آن است، در حال حاضر آخرین نسخه ی موجود در بازار ایران مدل 2017 الفارومئو است و با توجه به سال ساخت آن ها قیمت های آن ها می تواند متفاوت باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت الفارومئو یا اگر قصد فروش دارید می توانید با کارشناسان نمایندگی الفارومئو در ارتباط باشید.

در این مطلب با عنوان ” آلفا رومئو جولیتا، رانندگی با خانواده به سبک ایتالیایی‌ها” به مرور و معرفی یکی از بهترین و لوکس ترین خودروهای تولید شده در پنج سال اخیر، پرداختیم، خودروهایی کم مصرف، ایمن و جذاب برای یک سفر خانودگی یا مسافرت های طولانی حتی در بدترین جاده ها.

نمایندگی آلفا رومئو با واردات و خرید گستردة خودروهای ایتالیایی، در پی کسب اعتماد مشتریان خودروهای ایتالیایی و تجربه حس لذت‌بخش رانندگی است. در این میان باتربیت و آموزش نیروهای متخصص که توانایی درک و تعمیر پیچیدگی‌های فنی آلفا رومئو را داشته باشند و گارانتی قطعات و سرویس‌های دوره‌ای همواره پیش‌گام بوده است.