آیا آلفارومئو ماشین خوبی است؟

اکتبر 19, 2023 11:09 ق.ظ

آیا آلفارومئو ماشین خوبی است؟ بیاید با این سؤال، به بررسی یکی از غول‌های بزرگ خودروسازی جهان بپردازیم، تعریف شما از یک ماشین خوب چیست؟ مصرف سوخت و پیشرانه‌های قدرتمند؟ سیستم تعلیق و ترمز؟ امکانات رفاهی یا تجربه حس رانندگی؟ یا شاید ایمنی و قیمت برای شما اولویت بیشتری دارد؟

ماشین آلفارومئو ساخت کجاست؟ ایتالیا، همین کافی است تا به اطمینان خاطر نسبی برسیم که ما با بهترین‌های حال حاضر ساخت دست انسان روبه‌رو هستیم. برند آلفا رومئو بیش از یک قرن است که به تولید خودروهای مختلف می‌پردازد.

عجیب نیست اگر بگوییم، خودروسازی با خون و دست ایتالیایی‌ها عجین شده است، در این مقاله و برای پاسخ به این سؤال ابتدا مزایا و معایب محصولات آلفارومئو، مشخصات مدل‌های مختلف و قیمت آن می‌پردازیم تا بهتر و منصفانه‌تر به پاسخ این سؤال که آیا آلفا رومئو ماشین خوبی است یا نه برسیم.

مشخصات آلفارومئو

این خودروساز همیشه‌جوان و پرقدرت ایتالیایی، به تولید خودروهای اسپرت، ایمن و آرایش فنی پیچیده در دنیا شهره است، مشخصات آلفارومئو را می‌توان ترکیبی از تجربه رانندگی با هیجان، سرعت، زیبایی منحصربه‌فرد دانست که هنوز هم به مسابقات اتومبیل‌رانی و شور و هیجان جوانی پایبند است.

ایمنی، موتورهایی با عملکرد فنی بالا در کنار کابین‌هایی به‌راحتی و آرامش اتاق یک هتل پنج‌ستاره، سه فاکتور مهمی هستند که در صدر لیست مشخصات آلفا رومئو قرار می‌گیرند، هر قدر که معیارهای سخت‌گیرانه داشته باشید بازهم آلفارومئو می‌تواند جایی در قلب شما باز کند؛ چون قطعاً خودروهای این برند خوشنام ایتالیایی تجربه شما از حس رانندگی را تغییر می‌دهند.

مدل‌های آلفارومئو

باهم به بررسی مدل‌های آلفا رومئو می‌پردازیم، در این قسمت فقط سراغ چهار محصول از این برند، رفتیم؛ چون در حال حاضر فقط محصولات محدودی از این برند به طور رسمی در بازار کشور یافت می‌شوند. اما این چهار مدل از بهترین‌ها و پرفروش‌ترین محصولات الفارومئو هستند که توسط نمایندگی این کمپانی خرید و فروش می‌شوند.

مدل الفارومئو 4c فریبنده و متناسب با پیست‌های اتومبیل‌رانی

برای طرف‌داران خودروهای اسپرت، این کوچک‌ترین سوپر کوپة دونفرة لوکس، با جزئیات طراحی دلربایی چون پنجره V شکل، چراغ‌های بزرگ بیضی‌شکل روی سپر، کاپوتی بزرگ با شیب ملایم و LEDهای ریز دایره شکلش قطعاً بهترین و محبوب‌ترین انتخاب است.

آلفارومئو 4c

مزایا آلفا رومئو مدل آلفارمئو 4c

چرخ‌های آلفا رومئو مجهز به ترمز دیسکی سوراخ‌دار، سریع‌ترین خودروی بازار ایران با شتاب گیری صفر تا صد تقریباً 4 ثانیه است و تا 257 کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی کنید.

آلفارومیو 4c با وجود چهارسیلندر کوچک که حجمی برابر با 1742 سی سی دارد، می تواند با شش هزار دور و قدرتی برابر با 237 اسب بخار شما را غافلگیر کند. علاوه بر این، جعبه دنده ای 6 دارد که وظیفه انتقال نیرو را هم به صورت دستی و هم به صورت اتومات به چرخ های عقب برعهده دارد. این طراحی موتور به نسبت کوچکی اش قدرت بالایی دارد.

برای آلفا رومئو مدل 4c  فقط باید از بنزین باکیفیت استفاده کنید؛ چون توربوشارژی آن در برابر سوخت بی‌کیفیت به‌شدت حساس و آسیب‌پذیر است. نکتة جالب در طراحی این موتور، اتصال تماماً مکانیکی فرمان به چرخ‌ها است.

راننده به طور مستقیم با چرخ‌‌هایی خودرو  ارتباط دارد، در صنعت خودروسازی امروز که بدون موتوربرقی یا سیستم کمکی هیدرولیک خودرویی تولید نمی‌شود، جسورانه و با ریسک بالا است. تعویض دنده به کمک دکمه‌های پشت فرمان لذت‌بخش و کنترل راننده بر خودرو بسیار عالی عمل می‌کند.

برخی مزایا به‌اختصار شامل:

  • چراغ‌های زنون
  • چرم آلکانترا
  • سنسور پارک عقب
  • کروز کنترل
  • اسپویلر فیبر کربنی

معایب آلفا رومئو مدل 4c

آلفارمئو 4c خودرویی برای استفادة روزمره و مسافرت نیست، برای پیست‌های اتومبیل‌رانی طراحی شده است،بنابراین اگر قد بلندی دارید (به دلیل فضای نسبتاً کوچک داخلی) یا فکر می‌کنید می‌تواند برای شما هم‌سفر خوبی در سطح شهر باشد باید صادقانه بگوییم، فریب ظاهر جذابش را نخورید و بهتر است سراغ مدل دیگری بروید.

قدرت ترمز و جابه‌جایی این مدل از الفارومئو مدل 4C به‌قدری کم است که در هنگام رانندگی در سطح شهر بسیار دردسرساز خواهد شد و علاوه‌برآن، صدای موتور بلند است و عملاً سیستم صوتی خودرو کارایی ندارد و فرمان و صندلی‌ها بسیار خشک طراحی شده‌اند.

الفارومئو mito

مزایا آلفارومئو مدل MITO، هاچ بک کوچک و خوش استایل

این هاچ بک دوست‌داشتنی، با زیبایی خیره‌کننده و شتاب گیری و عملکرد بالا، یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار ایران است، یک روکش بزرگ فیبر کربنی و سر دنده آهنی (نمونه دستی) و یک فرمان اسپورت شما را برای استارت و گاز دادن وسوسه می‌کنند.

برخی از مزایای آلفارومئو مدل MITO شامل:

  • سقف پاناروما
  • سیستم استارت استاپ
  •  گرمکن صندلی
  •  آیینه هوشمند و تیتانیوم و اتو لایت
  • سنسور باران و پارک
  • گیربکس دو کلاچ
  • سه حالت رانندگی
  •  تهویه‌مطبوع دیجیتال

نسخه موتوری که وارد کشور شد 1400 سی سی است، قدرت این موتور 135 اسب بخار که به واسطه ی یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته انتقال می یابد. وقتی حالت دینامیک رانندگی را فعال می کنید تغییرات کامل حس می کنید، سیستم تعلیق خشک و هندلینگ فوق العاده عمل می کند، صفر تا صد شتاب این زیبای کوچک در 8 ثانیه است و امنیت خودرو هر چهار ستاره را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

معایب آلفارومئو مدل میتو

هزینه نگهداری بالا، فضای کم برای سرنشینان عقب خودرو، قیمت بالای خودرو باوجود امکانات کم رفاهی از نکات ضعف این مدل محسوب می‌شود، برای قشر جوان و محدودی از جامعه مورداستفاده قرار می‌گیرد و فقط نمونه‌های دست‌دوم آن قابل خریداری است.

آلفارومئو استلویو

آلفارومئو مدل استلویو  stelvio (یک شاسی‌بلند تکامل‌یافته)

مدل بعدی تولید سال  2018 در سه نسخه ی متفاوت با تجهیزات رفاهی متنوع، قشر بیشتری از جامعه را می تواند راضی نگه دارد و یک شاسی بلند پرقدرت است. آلفا رومئو استلویو. از مزایا آلفا رومئو مدل استلویو می توان فهرست بلندبالایی تهیه کرد، اما چند نمونه از ویژگی های جذاب آن شامل: مصرف سوخت بهینه، طراحی جلویی زیبا، بالاترین ایمنی، کابین با تمام امکانات رفاهی، موتور پرقدرت اشاره کرد.

در طراحی و سخت کابین خودرو برای رانندگان و افزایش حس لذت‌بخش رانندگی، از هیچ جزئیاتی چشم‌پوشی نکرده‌اند، مانند

  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی
  • دوربین کمکی دنده‌عقب
  • سنسورهای پارک در بخش عقبی خودرو
  • برف‌پاک‌کن‌های جلویی اتوماتیک حساس به بارش باران و غیره

هر چند کمپانی آلفارومیو نهایت توان، خلاقیت و قدرتش را به کار برده است و باعرضة سه نسخة متفاوت از آن سعی کرده مشتریان بیشتری را جذب کند، اما معایب آلفا رومئو مدل استلویو  را می‌توان در طراحی نسبتاً نامناسب برای یک خودروی شاسی‌بلند در تیپ اسپرت، قیمت تقریباً بالا و نبود اهرم‌های تعویض دنده به‌خوبی مشاهده کرد.

آلفارومئو مدل جولیتا

الفارومئو مدل جولیتا خوشنام و دلربا

از مزایای آلفا رومئومدل جولیتا که یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی ایتالیایی است، علاوه بر طراحی جذاب،  از یک موتور پر قدرت بهره می‌گیرد، حجم پیشرانه 1.4 لیتر، یک گیربکس شش‌سرعته، دو کلاچ قدرت فوق‌العاده باقدرت 170 اسب بخار و شتاب‌گیری در عرض 7 ثانیه.  تقریباً هر آن چه که از یک موتور خودروی اسپرت متناسب برای رانندگی در شهر انتظار دارید، در الفارومئو مدل جولیتا پیدا می‌شود.

به لطف مهندسی دقیق در طراحی سیستم تعلیق این خودرو، جولیتا در پیچ‌های تند ثبات و پایداری بی‌نظیری را  ارائه می‌کند، طراحی خارجی منحصربه‌فرد جولیتا نمادی از اصالت ایتالیایی، چراغ های جلو در هماهنگی کامل با خطوط کاپوت، حس تهاجم و پویایی  را القا می کند.

فرمان ترکیبی از آلومینیوم و چرم مرغوب، امکانات سرگرمی و نمایشگر 5 اینچی، پدال های آلومینیومی و هر آنچه که از یک کابین خودرو انتظار داشته باشید را مهیا کرده است.

قیمت ماشین آلفا رومئو به مدل و سال تولید آن بستگی دارد، باتوجه‌به نوسانات ارز و تحریم، نسخه‌های موجود در بازار تولید سال 2014 الی 2019 هستند، شروع قیمت‌ها  تقریبا از سیصد میلیون تومان تا به نهصد میلیون تومان می‌رسد، اگر برای خرید یا فروش خودروهای آلفارمئو نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مراجعه به سایت در اسرع وقت به پاسخ سوالاتتان برسید.

هزینهٔ سرویس آلفارومئو

یکی از دغدغه‌های مالکان این خودروها، هزینة سرویس آلفا رومئو است، خودروهای این شرکت، به دلیل پیچیدگی فنی بالا و قطعات پیشرفته به سوخت باکیفیت، تعمیرکاران حرفه‌ای و سرویس‌های دوره‌ای منظم نیاز دارند، تعمیر و نگهداری آن‌ها کار هر کسی نیست و اگر درست و به‌موقع انجام نشود هزینة نگهداری و استهلاک خودروتان به‌شدت بالا می‌رود مگر اینکه بخواهید آن را فقط به‌خاطر زیبایی‌های خیره‌کننده‌شان در پارکینگ نگه دارید!

نمایندگی آلفارومئو درایران، فعال و یکی از بهترین مراکزی است تا هرآنچه که نیاز دارید دربارة خودرو و تعمیر آلفا رومئو بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد، خدمات ارائه‌شده به رانندگان و مالکان خودروی بسیار متنوع و باقیمت‌های منصفانه است. برخی از این خدمات شامل: سرویس‌های دوره‌ای، تأمین تمامی تجهیزات و قطعات لازم دراسرع‌وقت و با گارانتی، عیب‌یابی و کارشناسی خودرو و قیمت‌گذاری آلفا رومیو است.

این خدمات علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، آسودگی خیال بابت کیفیت خدمات و تناسب قیمت آن، هزینه سرویس آلفا رومئو در طول زمان را به‌شدت کاهش می‌دهد.

اما به سؤال ابتدای مطلب برگردیم، آیا آلفا رومئو ماشین خوبی است؟ در پاسخ باید گفت بستگی به انتظارات شما از یک خودرو، ایمنی و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، بله آلفا رومئو می‌تواند برای شما یک هم‌سفر پرقدرت باشد.