استفاده از ضد یخ و ضد جوش در آلفارومئو

نوامبر 21, 2021 4:49 ب.ظ

خودروها برای داشتن عملکرد بهتر نیاز به سیستم خنک کننده مناسب دارند. استفاده از مایع خنک کننده اجازه می‌ دهد تا گرمای به وجود آمده در اثر فعالیت را به راحتی دفع کند. دارندگان خودروهای خارجی می‌ دانند که روند خرید ضد یخ و ضد جوش می‌ تواند برای آنها کمی چالش‌ برانگیز باشد. چرا که باید سراغ محصولی بروند که با ساختار سیستم خنک کننده موتور سازگار باشد. برای خرید ضد یخ و ضد جوش در آلفارومئو بهتر است نکات اساسی را همیشه مد نظر داشته باشیم تا عمر مفید بخش‌ های مختلف خودرو افزایش یابد. در ادامه این مطلب کارشناسان ما توضیحاتی در خصوص انتخاب و خرید ضد یخ و ضد جوش برای مدل‌ های مختلف آلفارومئو مانند آلفارومئو میتو یا جولیتا، در اختیار شما خواهند گذاشت.

فروش قطعات اورجینال آلفارومئو

اشتباهات رایج در زمینه خرید ضد یخ

بسیاری در زمان خرید ضد یخ تصور می‌ کنند مایع خنک کننده و ضد یخ یک محصول هستند. این تصور کاملا اشتباه است و مایع خنک کننده به محصولی گفته می‌ شود که تشکیل شده از آب مقطر و ضد یخ می‌ باشد. ترکیبات مورد استفاده برای تهیه ضد یخ نیز نوعی الکل خاص و آب مقطر هستند که رایج‌ ترین نوع این الکل‌ ها اتیلن گلیکول نام دارد. قیمت مناسب نمونه ای از الکل و امکان مخلوط شدن مناسب آن با آب باعث شده تا گزینه خوبی برای خودروها باشد.
متخصصین ما در زمینه فروش قطعات آلفارومئو و سایر لوازم و محصولات مربوط به خود، فعالیت دارند و بر این عقیده هستند که باید از ضد یخ‌ های مدرن که با استفاده از پروپیلن گلیکول تولید شده‌ اند استفاده کنید. قیمت این محصولات از نمونه‌ های قدیمی ضد یخ گران‌ تر است، اما استفاده از آنها خطرات کمتری را به دنبال خواهد داشت.

کاربرد ضد یخ در خودروهای آلفارومئو

تمامی خودروهای آلفارومئو مانند سایر نمونه‌ های خودرو در جهان، نیاز به ضد یخ در سیستم خنک کننده موتور دارند. استفاده از ضد یخ به آنها اجازه می‌ دهد که در سرمای زمستان آب موجود در درون محفظه موتور منجمد نشود. به همین دلیل مقدار ضد یخ در آب رادیاتور را مخلوط می‌ کنند تا درجه انجماد آب را کاهش دهند. متخصصین فروش قطعات آلفارومئو برای برندهای مختلف این خودرو مانند میتو یا جولیتا و… پیشنهاد می‌ دهند که از ضد یخ‌ های مدرن با نسبت ۵۰ درصد استفاده کنید. استفاده از مخلوط ۵۰ درصد ضد یخ و ۵۰ درصد آب باعث می‌ شود تا دمای انجماد آب تا حدود ۳۷- درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از مایع ضد یخ، افزایش دمای جوش آب است. در شرایطی که خودرو حرارت زیادی تولید می‌ کند، ممکن است آب درون محفظه را به جوش بیاورد. از همین رو برای افزایش دمای جوش سراغ مایع ضد یخ یا ضد جوش می‌ روند. استفاده از این مایع باعث می‌ شود تا دمای جوش آب تا ۲۴۰ یا ۲۷۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

ضد یخ مناسب برای خودروهای آلفارومئو

بسیاری از مشتریان بعد از خرید جولیتا یا آلفارومئو میتو به دنبال این هستند که برند مناسب ضد یخ یا روغن موتور و سایر محصولات مصرفی مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنند. محصولی که به عنوان بهترین ضد یخ آلفارومئو در ایران شناخته می‌ شود، ضد یخ ADDINOL 1.5 می‌باشد. برند ADDINOL به صورت تخصصی در زمینه تولید مایعات روان ساز و روغن مورد استفاده در خودروهای امروزی فعالیت دارد. کیفیت و عملکرد مناسب این محصولات باعث  شده تا گزینه خوبی برای ماشین خارجی مختلف و صد البته خودروهای برند آلفارومئو باشد.

امداد خودروی آلفارومئو

البته باید این مورد بسیار مهم را در نظر داشته باشید که برندهای خارجی دیگری نیز در بازار ایران فعالیت دارند که می‌ توانند گزینه‌ های خوبی برای شما به شمار روند. از همین رو در زمان خرید محصولات مورد نیاز خود قطعاً بهترین روش، گرفتن مشاوره از متخصصین فروش قطعات آلفارومئو خواهد بود.

روش استفاده از ضد یخ در خودروهای آلفارومئو چگونه است؟

بسیاری تصور می‌ کنند که باید از مایع ضد یخ به صورت صد درصد خالص استفاده کرد و مخلوط نکردن آن با آب بهتر است. پیشنهاد می‌ کنیم که همین الان این تصور غلط را کنار بگذارید. برای عملکرد ضد یخ، آب مانند یک کاتالیزور عمل می‌ کند. یعنی وجود آب به ماده ضد یخ کمک می‌ کند که تاثیرات بهتری بگذارد. بسته به محیط جغرافیایی مورد نظر شما و شرایط جوی حاکم در آن منطقه، روند استفاده از ضد یخ می‌ تواند متفاوت باشد. اما حداکثر میزان استفاده از این مایعات به صورت مخلوط ۵۰ درصد ضد یخ و ۵۰ درصد آب خواهد بود. این مقدار با توجه به فاکتورهای گفته شده در مناطق مختلف می‌ تواند پایین‌ تر باشد.

مزایای استفاده از ضد یخ

استفاده درست و اصولی از ضد یخ و تعویض به موقع آن می‌ تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • جلوگیری از الکترولیز شدن مایع خنک کننده
  • جلوگیری از از فرسایش و پوسیدگی بخش‌ های پلاستیکی و لاستیکی که در محفظه موتور قرار دارند.
  • جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی قسمت‌ های مختلف فلزی در موتور
  • بالا بردن دمای جوش آب برای فصول گرم سال
  • جلوگیری از یخ زدن آب موجود در محفظه موتور در فصول سرد سال

دلیل تعویض ضد یخ

متخصصین فعال ما در زمینه امداد خودروی آلفارومئو بر این باور هستند که مایع ضد یخ دارای عمر مفید مشخصی است. استفاده طولانی مدت از مایع ضد یخ باعث می‌ شود تا مایع موجود در بخش خنک کننده موتور دارای خاصیت اسیدی شود. ایجاد خاصیت خنک کننده موتور خودرو باعث عبور بیشتر جریان الکتریکی از آن خواهد شد.

باید در نظر داشته باشید که حتی ولتاژ ۰.۲ ولت می‌ تواند باعث افزایش خوردگی بخش‌ های داخلی موتور شود. به خصوص فلز آلومینیوم در چنین شرایطی واکنش شدیدی در برابر الکترولیز نشان می‌ دهد. این خوردگی‌ ها به مرور زمان باعث می‌ شود تا امکان نشت مایع خنک کننده یا روغن موتور فراهم شود. پس بهتر است همواره در زمان مناسب اقدام به تعویض ضد یخ یا ضد جوش خودرو آلفارومئو کنید.

سوالات متداول

عمر مفید ضد یخ چقدر است؟

بسته به نوع ضد یخ و خودروی مورد نظر شما عمر مفید ضد یخ را حدود ۸۰ هزار کیلومتر در نظر می‌ گیرند.

کدام ضد یخ برای خودروی آلفارومئو مناسب است؟

بهتر از ضد یخ مورد نظر شما برای آلفارومئو تولید شده توسط برندهای معتبر باشد. همچنین برای داشتن انتخاب بهتر باید با افراد با تجربه و متخصص مشورت کنید.

نسبت مخلوط ضد یخ با آب برای خودرو چقدر است؟

حداکثر نسبت مخلوط کردن برای ضد یخ و آب در سیستم خنک سازی موتور خودرو، ۵۰ درصد به یک و ۵۰ درصد آب می‌ باشد. اما بسته به منطقه جغرافیایی مورد نظر این نسبت می‌ تواند متفاوت باشد.

چطور ضد یخ مناسب خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ضد یخ بهتر است ابتدا سراغ مراجع فروش معتبر و نمایندگی‌ های ارائه لوازم یدکی و قطعات جانبی آلفارومئو بروید.

نشانه‌ های کمبود ضد یخ در خودرو چیست؟

بوی شیرین در فضای خودرو، ضعیف شدن گرمای بخاری، روشن بودن چراغ هشدار خودرو و افزایش مصرف سوخت از نشانه‌ های اصلی کاهش تاثیرات ضد یخ هستند.