تست و بررسی خودرو آلفارومئو چگونه صورت می گیرد؟

جولای 15, 2023 3:42 ب.ظ

آلفارومئو یکی از خودروسازهای درجه یک دنیا است که از کشور هنر و طراحی یعنی ایتالیا برخاسته و هم اکنون نیز دفتر مرکزی آن در تورین قرار دارد. این شرکت خودرو سازی در سال 1910 تاسیس شد و در مدت کوتاهی توانست با طراحی‌های زیبای خودروهای ایتالیایی در حوزه تولید اتومبیل های اسپرت، ماشین های مسابقه، کلاسیک‌های نمادین و موتور اسپورت به سرعت در همه جای دنیا شناخته شود.

امروزه شما می توانید طیف وسیعی از اتومبیل های کوچک و اسپرت تولید شده توسط این شرکت همچون سدان جولیا و کراس اوور استلویو، جولیتا هاچ بک و خودروی اسپرت 4C را در اغلب جاده های دنیا مشاهده کنید.

اما در داخل کشورمان تنها چند مدل محدود از طرح های تولیدی کمپانی آلفارومئو را مشاهده خواهید نمود که در دهه 2010 توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند. هم اکنون به دلیل قیمت بالا و وجود تعداد محدودی از خودروهای آلفارومئو در داخل کشور، صاحبان این اتومبیل ها ترجیح می دهند آن ها را در پارکینگ های خود نگه دارند و یا تنها به صورت محدود در داخل شهر از رانندگی با این اتومبیل های زیبا لذت ببرند.

خودروهای آلفارومئو موجود در ایران

بر کسی پوشیده نیست که وضع قوانین سفت و سخت ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به ایران برای خودرو سازهای داخلی منافع زیادی را به دنبال دارد. اما همین قوانین حمایت گر موجب شده تا مردم ایران اجبارا چاره ای جز خرید محصولات و خودرو های بی کیفیت ایرانی نداشته باشند. این قوانین همچنین موجب شده تا ایرانیان فقط برای برهه خاصی بتوانند رانندگی با خودروهای خارجی را تجربه کنند. در نتیجه لذت سرعت و استفاده از آپشن ها و تکنولوژی های به روز صنعت خودروسازی جهان برای مردم ایران به یک آرزو تبدیل شده است.

از سال 2010 که تقریبا دروازه فرود چند مدل محدود خودرو های خارجی به داخل بازار ایران باز شد، تنها سه مدل از خودروهای آلفارومئو توانست از مرز ایران وارد شود و از قوانین سختگیرانه گمرکی و وزارت بازرگانی جان سالم به در ببرد.

آلفارومئو میتو، آلفارومئو جولیتا و آلفارومئو 4C تنها اتومبیل های تولیدی این کمپانی ایتالیایی هستند که تا به امروز توانسته اند در داخل بازار کشور خودنمایی کنند. اما این خودروها از چه نکات ضعف و قوتی برخوردار هستند؟ آیا خرید مدل های آلفارومئو می تواند از لحاظ کیفی و کمی برای افراد قابل اعتماد باشد؟

 

مقایسه امکانات خودروهای آلفارومئو

اگر تا به حال فقط با خودرو های داخل و مونتاژی رانندگی کرده اید باید بگوییم از لحاظ آپشن های متنوع، ایمنی و سرعت نمی توان خودروهای آلفارومئو را با اتومبیل های داخل مقایسه کرد. همانطور که هیچگاه نمی توان لندکروز را با 206 مقایسه کرد. امکانات خودروهای آلفارومئو حتی اگر برای چند دهه قبل باشند نیز با اتومبیل های داخلی قابل قیاس نیستند. با این حال برای بررسی مزایای آلفارومئو می توان برای هر سه مدل وارداتی خودروهای آلفارومئو به داخل کشور ویژگی های برجسته را عنوان نمود.

  • برخورداری از قوای محرکه و سیستم حرکتی بسیار قدرتمند
  • مجهز به پیشرانه قدرتمند و موتور توربو
  • برخورداری از گیربکس و جعبه دننده 6 سرعته از نوع اتوماتیک و دوکلاچه
  • بهره مندی از مصرف سوخت بسیار پایین در مسافت های طولانی
  • توانایی شتاب گیری سریع در سرعت های بالا یا درکسری از ثانیه
  • برخورداری از طراحی ظاهری و داخلی زیبا، لطیف، جذاب و جوان‌پسند
  • مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و کنترل الکتروهیدرولیکی سوپاپ‌ها
  • برخورداری از امکانات رفاهی متنوع همچون سقف پانوراما، ، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان و…

رانندگی با خودروهای آلفارومئو

فرمان و سیستم تعلیق و ترمز بزرگترین نقش را در ابعاد مختلف تجربه رانندگی ایفا کرده و می تواند خاطرات لذت بخشی را در ذهن شما ثبت نماید. چرخش و نرمی مناسب فرمان در کنار واکنش سریع ترمزها می تواند در حین رانندگی های پرسرعت برای رانندگان کاملا هیجان انگیز باشد.

سیستم فرمان فوق العاده دقیق در کنار بهره مندی از ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و کنترل ترمز در پیچ‌ها (CBC)، می تواند به شما کمک کند تا در جاده های پر فراز و نشیب و بسیار خطرناک با اطمینان بیشتری رانندگی کنید. این تکنولوژی و مزیت خودروهای آلفارومئو به شما کمک می کند تا در پیچ های تند به نرمی و بدون هیچ گونه احساس دلهره در مورد مدیریت فرمان و سرعت اتومبیل به مسیر خود ادامه دهید.

ترمزهای به کار رفته در این اتومبیل ها از نوع سیمی هستند، بنابراین هیچ ارتباط فیزیکی بین پای شما و کالیبرها وجود ندارد. با این حال ممکن است در سرعت‌های پایین‌تر کمی در دست اندازها یا سرعت گیرها دچار چالش شوید. همچنین مصرف سوخت کم این اتومبیل ها به شما کمک می کند تا در جاده های طولانی و بزرگراه ها با آسودگی رانندگی کنید و دلنگرانی نبود پمپ بنزین در مسیر را به دل خود راه ندهید.

امکانات رفاهی و داخلی خودروهای آلفارومئو

فضای داخلی با سلیقه و دقت بسیار بالایی طراحی شده به طوری که راکبان در حین سواری با این خودروها احساس آرامش دارند. طراحان ایتالیایی در طراحی این خودروها طرح های اصولی استفاده کرده اند که این ماشین های کوچک دارای فضای کافی برای سرنشینان باشد. هر چند شیفترهای پدال ساقه های چراغ راهنما پنهان شده و کار با سیستم اطلاعاتی یا سرگرمی به کار رفته در داخل اتومبیل اغلب برای افراد مختلف تا حدودی دشوار است.

با این حال، صفحه نمایش به کار رفته بر روی داشبورد یک اثر هنری هست، به طوری که با طراح و نمایی ظاهری داشبورد  کاملا ادغام شده است.  به‌جای اینکه به نظر کسی آی‌پد را روی داشبورد چسبانده، این سیستم در نمایی کاملا مناسبی بر روی داشبورد جاسازی شده است.

از سوی دیگر فرمانی که دکمه استارت موتور را در خود جای داده در خورودهای لوکسی نظیر  فراری ظاهری نامناسب دارد. ولی در این خودرو شما می توانید به زیبایی و طراحی ریز این موارد بر روی فرمان را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

صندلی‌های اسپورت جلو بسیار در حالت کاملا ارگونومیک طراحی شده اند و دارای تقویت‌کننده‌های جانبی فراوان هستند. همچنین نباید از کیفیت خوب مواد استفاده شده در اجزای داخلی خودروهای آلفارومئو همچون پلاستیک نرم، فیبر های کربنی و روکش های چرمی دست دوز غافل شد.

مقایسه قیمت خودروهای آلفارومئو

اگر می خواهید سواری با خودروهای خارجی را تجربه کنید یا اعتقاد دارید خریدن یک خودرو خارجی گران قیمت بهتر از خرید خودروهای بی کیفیت داخلی و چینی است. باید بگوییم که هر چند تنها در بین سال های 2010 الی 2020 خودروهای خارجی امکان حضور در بازار ایران را داشته اند ولی قیمتی که برای خریدن این خودروها در داخل کشور پرداخت می کنید چندین برابر قیمت اصلی آن در خارج کشور است.

قطعا با پولی که برای خرید آلفارومئو 4C در داخل ایران پرداخت می کنید می توانید در کشورهای مختلفی همچون امارات، قطر و… جدیدترین مدل تولید شده توسط این کمپانی خودروسازی همچون آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو با قیمت خیلی خیلی پایین تری خریداری کنید.

اما در شرایط حاضر شما برای خرید ارزان ترین خودروی آلفارومئو که شامل مدل میتو می باشد حداقل باید 800 میلیون بپردازید. همچنین برای خرید آلفارومئو 4C باید بودجه بالای دو میلیارد تومان در اختیار شما باشد تا بتوانید یکی از این مدل های محدود داخل کشور را برای خود نمایید.

معایب خودروهای آلفارومئو

خودروهای آلفارومئو با اینکه جزو اتومبیل های محبوب واردارتی به داخل کشور هستند ولی دارای معایبی هستند که بسیاری از علاقمندان را از خرید این ماشین ها منصرف می کند. به عبارت دیگر مدل های مختلف آلفارومئوی موجود در بازار ایران نسبت به سایر خودروهای وارداتی از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

این اتومبیل ها از سوخت های پاک استفاده می کنند که در اغلب اوقات تهیه و خرید این نوع سوخت در داخل کشور بسیار سخت و مشقت بار است. همچنین خرید قطعات یدکی اصل به دلیل وضع تحریم های بین المللی علیه ایران برای صاحبان این اتومبیل ها مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند.

فنربندی و سیستم برقی یا موتور پیچیده خودروهای آلفارومئو باعث شده تا اغلب مکانیکان داخل کشور نتوانند از پس مشکلات و تعمیرات این خودروها برایند. حتی اگر یک مکانیک کار بلد و حرفه ای در این زمینه پیدا کنید باید برای تعمیرات صورت گرفته و خرید لوازم یدکی اصل هزینه های بالایی را صرف کنید.

کلام آخر

فرمان پذیری سریع خودروهای آلفارومئو در مسیرهای پر فراز و نشیب جاده ها کاملا آسان و طبیعی می باشد. بنابراین رانندگی با مدل های مختلف آلفارومئو به شما کمک می کند تا در سرعت های بالا با اعتماد به نفس بیشتری رانندگی کنید.

مدل های مختلف آلفارومئو همچون جولیا بدون شک خودروی سریعی است، که با 503 اسب بخار و گشتاور 443 پوندی می تواند تجربه بی نظیری از رانددگی پرسرعت را در اختیار شما قرار دهد. از سوی دیگر این خودرو ها به لطف زیبایی ظاهری توانسته بازخوردی مثبتی در بازار  ایران ایجاد کند.

همچنین مدل های مختلف آلفارمئو نسبت به سایر خودروهای هم رده خود بسیار انعطاف پذیرتر، قدرتمند و زیباتر هستند.

سوالات متداول

مدل های مختلف آلفارومئو در جاده های کشور چگونه هستند؟

بخشی از تست خودروهای طراحی و تولید شده توسط کمپانی آلفارومئو انجام می شود در زمینه ایمنی و تست این اتومبیل ها سخت‌ترین مسیرهای آسفالتی و پر پیچ و خم است. به همین خاطر رانندگی مدل های مختلف آلفارومئو در جاده های تنگ تر، ناهموارتر و مرطوب بسیار عالی و برجسته می کندمی باشد.

برای خرید مدل های مختلف آلفارومئو چه هزینه ای را باید پرداخت کنم؟

برای اینکه صاحب یکی از خودرو های آلفارومئو شوید باید هزینه ای معادل 800میلیون الی 240000000000 تومان پرداخت کنید.

کدامیک از مدل های آلفارومئو در داخل کشور موجود است؟

آلفارومئو میتو، آلفارومئو جولیتا و آلفارومئو 4C تنها مدل های تولید کننده این کمپانی ایتالیایی در داخل کشور است که آلفارومئو میتو ارزان ترین مدل موجود در داخل کشور بوده و آلفارومئو 4C گران ترین یا لوکس ترین خودروی تولیدی این کمپانی در داخل کشور محسوب می گردد.