دلایل لرزش خودرو آلفارومئو در زمان شتاب گرفتن

نوامبر 30, 2021 10:50 ق.ظ

شناخت مشکلات رایج خودرو و آشنایی با نشانه‌ های آن، به شما کمک می‌ کند با هزینه کمتری از خودرو خود نگهداری کنید. خودروهای خارجی مانند آلفارومئو در ایران طرفداران خاص خود را دارند؛ از آنجایی که هزینه تعویض قطعات آلفارومئو نسبتاً بالاست، بهتر است قبل از بروز هر مشکل از وجود آن باخبر شوید. لرزش غیر عادی خودرو در زمان شتاب گرفتن یکی از نشانه‌ هایی است که خبر از مشکلات بزرگتر می‌ دهد. در ادامه این مطلب از نمایندگی آلفارومئو ایران دلایل احتمالی تکان خوردن آلفارومئو هنگام شتاب گرفتن را بررسی می‌ کنیم.

برای دیدن آگهی های خرید و فروش آلفارومئو کلیک کنید.

دلیل لرزش خودرو آلفارومئو در زمان شتاب گرفتن چیست؟

لرزش غیر عادی موتور خودرو در زمان شتاب گرفتن، یکی از مشکلات رایج در انواع خودروهاست. ممکن است دارندگان آلفارومئو میتو یا آلفارومئو جولیتا متوجه شوند که زمان حرکت خودرو یا در شرایطی که با سرعت بالا یا پایین حرکت می‌ کنند، اتومبیل دچار لرزش می‌ شود. بروز این مشکل دلایل متفاوتی دارد که بهتر است این موارد را به خوبی بشناسید و اقدامات لازم در راستای برطرف سازی آنها را انجام دهید. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کثیف شدن یا خراب شدن انژکتور

زمانی که انژکتورها کثیف یا خراب باشند، در طولانی مدت آسیب‌ های زیادی را به موتور خودرو وارد خواهند کرد. در صورتی که به مدت طولانی این مشکل را نادیده بگیرید، ممکن است شاهد خراب شدن سایر قطعات آلفارومئو باشید.
از سوی دیگر یکی از مواردی که باعث کاهش قیمت خودرو در زمان فروش آن خواهد شد، لرزش غیر عادی آن است. در صورتی که زمان زیادی از آخرین تعویض انژکتور می‌ گذرد، بهتر است اقدامات لازم برای برطرف سازی این مشکل را انجام دهید. همچنین برای خرید و تعویض قطعات آلفارومئو بهتر است به نمایندگی آلفارومئو معتبر مراجعه نمایید.

پاره شدن یا جدا شدن شیلنگ خلا آلفارومئو

در صورتی که زمان رانندگی، خودرو لرزش غیر عادی داشته باشد یا احساس کنید که بخشی از اتصالات شل شده‌ اند؛ احتمالاً نشتی یا قطع شدگی در شیلنگ خلا وجود دارد. نبودن فشار هوا در این قسمت باعث می‌ شود تا حسگرهای مختلف خودرو خطا نشان دهند. برای حل این مشکل بهتر است ابتدا همه شیلنگ‌ های درون خودرو را مورد بررسی قرار دهید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.

همچنین در شرایطی که اتصال شیلنگ بیش از حد شل شده است با استفاده از یک گیره کوچک مخصوص که از قطعات آلفارومئو است، می‌ توانید آن را مجدداً سفت کنید. استفاده از شیلنگ‌ های سیلیکونی قوی در ماشین‌ های توربو می‌ تواند راهکار بهتری باشد که برای مدت زمان طولانی‌ تری خیال شما را راحت خواهد کرد.

خراب بودن گیره ترمز به کلاچ

در بعضی از موارد دلیل لرزش غیر عادی خودرو آلفارومئو می‌ تواند معیوب بودن گیره ترمز استفاده شده روی یک چرخ باشد. در زمان بروز این مشکل حتی در سرعت‌ های پایین هم شاهد لرزش خواهید بود و با افزایش سرعت میزان این لرزش‌ ها بیشتر می‌ شود.

همچنین خراب بودن گیره باعث می‌ شود تا بعد از توقف، بوی سوختگی از خودرو به مشام شما برسد. در چنین شرایطی باید ببینید که بو از کدام چرخ خودرو به مشام می‌ رسد. بعد از پیدا کردن چرخی که گیره ترمز آن معیوب شده باید این قطعه را تمیز کنید و در صورتی که شکسته باشد باید سراغ مراکز خرید قطعات آلفارومئو رفته و این بخش را تعویض نمایید.

وجود انحنا یا خمیدگی در میله چرخ فرمان

در شرایطی که حوادثی مانند برخورد با یک سنگ بزرگ و جدول خیابان پیش آمده است، ممکن است فشار وارده باعث آسیب دیدن میله چرخ فرمان شده باشد. در صورتی که با شتاب گرفتن خودرو میزان لرزش آن بیشتر می‌ شود و فرمان نیز ارتعاشات زیادی دارد، باید حتماً از نمایندگی آلفارومئو و معتبر، میله چرخ فرمان سازگار با خودرو خود را تهیه کرده و آن را جایگزین کنید. در نظر داشته باشید که میله فرمان آلفارومئو جولیتا، آلفارومئو میتو و سایر مدل های این خودرو‌ها متفاوت است. پس باید حتماً سراغ فروشندگان معتبر و مطمئن برای تهیه محصولات بروید.

خم شدن میل لنگ

در بعضی از مدل‌ های آلفارومئو که دارای چرخ دنده عقب یا RWD هستند، روند کاری چنین است که نیرو از طریق محور متحرک یا میل لنگ از موتور به چرخ‌ ها و محور عقب می‌ رسد. از همین رو حتی تا کمترین انحنای آسیب‌ دیدگی در میل لنگ باعث می‌ شود تا خودرو حتی در سرعت‌ های کم نیز لرزش خفیفی داشته باشد. البته این لرزش در سرعت های بالا بدتر خواهد شد و حتی ممکن است حوادث ناگوار مختلفی را به همراه داشته باشد. میل لنگ خودرو آلفارومئو جولیتا، آلفارومئو میتو و سایر مدل‌ های تولید شده توسط این برند قابل تعمیر نیستند و برای حل این مشکل حتما باید سراغ مراکز فروش قطعات آلفارومئو معتبر بروید و آنها را تعویض کنید.

معیوب شدن یا از بین رفتن تسمه چرخ

اگر تسمه‌ های چرخ را در زمان جایگذاری به شکل درست بر روی محور قرار ندهند، ممکن است در طول زمان شاهد از بین رفتن آنها باشید. این مشکل باعث می‌ شود تا میزان چرخش چرخ‌ های خودرو کاهش پیدا کند و در زمان رانندگی لرزش زیادی را احساس کنید.
در صورتی که به چنین مشکلی بی‌ توجه باشید، ممکن است در زمان رانندگی چرخ از محور خودرو جدا شده و حوادث ناگوار زیادی را به همراه داشته باشد. استفاده از یک آچار گشتاور به شما کمک می‌ کند تا مطمئن شوید هر مهره به اندازه متناسب با شرایط خود تنگ شده است. البته استفاده از یک آچار معمولی برای این کار نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. انجام این کار به شما اطمینان می‌ دهد که تسمه مورد نظر شل نشده است.

نامتعادل بودن لاستیک‌ های خودرو

دارندگان خودروهای آلفارومئو جولیتا و آلفارومئو میتو ممکن است بعد از تعویض لاستیک متوجه شوند که لرزش کمی در زمان شتاب گرفتن خودرو به وجود می‌ آید. در صورتی که لاستیک جدیدی روی خودرو خود نصب کرده‌ اید و وزن آن با لاستیک‌ های قبلی یکسان نیست، شاهد بروز این مشکل خواهید بود. این مسئله باعث می‌ شود تا بالانس چرخ‌ ها به هم بریزد و برای برطرف سازی آن باید از وزنه‌ های کوچک سربی در لبه تایر استفاده کنید. استفاده از خدمات نمایندگی آلفارومئو برای بالانس کردن چرخ‌ ها قطعاً راه حلی اصولی و کارآمد برای حل این مشکل است.

تعمیر کردن موتور و یا بستن غیر اصولی آن

معمولاً محل قرار گرفتن موتور در خودروهای آلفارومئو به این صورت است که کمترین لرزش به اتاق خودرو برسد. همچنین استفاده از مواد لاستیکی برای ساخت قطعات آلفارومئو در قسمت موتور باعث شده تا میزان زیادی از این ارتعاشات گرفته شوند.
در صورتی که این قسمت‌ های لاستیکی به مرور زمان از بین رفته باشند یا بعد از تعمیر، موتور خودرو به درستی سر جای خود قرار نگرفته باشد، شاهد لرزش خودرو در زمان شتاب گرفتن خواهید بود. بی‌ توجهی به این مشکل باعث می‌شود تا به مرور زمان لرزش‌ های به وجود آمده، سلامت قسمت های دیگر خودرو شما را تحت تاثیر قرار دهند. از همین رو باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای حل این مشکل را انجام دهید.

آسیب دیدن مفاصل CV داخل خودرو

یکی از قطعات آلفارومئو که در صورت آسیب دیدن آن ممکن است شاهد لرزش خودرو در زمان شتاب گرفتن در سرعت‌ های بالا باشید، مفاصل CV هستند. این مفاصل در بخش انتهایی هر محور قرار می‌ گیرند و زمانی که دچار شکست یا آسیب دیدگی شوند، شاهد لرزش خودرو خود خواهید بود. نفوذ گرد و غبار و آب به این قسمت‌ ها و مخلوط شدن آن با روغن محفظه‌ های داخلی، عدم روغن کاری به موقع یا ضربه دیدن در زمان تصادف باعث بروز این مشکل می‌ شوند. برای حل چنین مسئله‌ ای باید این قسمت‌ ها را به طور کامل تعویض کنید.

سوالات متداول

دلیل تکان خوردن خودرو آلفارومئو در زمان شتاب گرفتن چیست؟

این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در همین مطلب متخصصین ما به صورت کامل دلایل بروز آن را توضیح داده‌ اند.

دلیل لرزش خودرو آلفارومئو در سرعت‌ های پایین چیست؟

خرابی انژکتور، خمیدگی میله چرخ فرمان، نامتعادل بودن لاستیک های آلفارومئو و کم شدن میل لنگ برخی از دلایل بروز این مشکل هستند.

آیا لرزش خودرو در زمان شتاب گرفتن مهم است؟

بله، معمولاً این لرزش‌ها خبر از بروز مشکل بزرگتری می‌ دهند که در صورت نادیده گرفتن آنها باید هزینه‌ های بیشتری را برای تعمیر آلفارومئو بپردازید.

آیا مشکل لرزش خودرو آلفارومئو در زمان شتاب گرفتن قابل برطرف سازی است؟

بله، در صورتی که به موقع برای حل این مشکل اقدام کنید می‌ توانید با هزینه کمتری روند تعمیرات خودرو را انجام دهید. اما فراموش نکنید که سهل انگاری در این زمینه باعث افزایش هزینه‌ های متوسط برای تعمیر خودرو خواهد شد.

چطور دلیل لرزش خودرو در زمان شتاب گرفتن را پیدا کنیم؟

از آنجایی که بروز این مشکل وابسته به دلایل مختلفی است، پیشنهاد می‌ کنیم که نکات گفته شده در این مطلب را مطالعه کنید و حتماً برای برطرف سازی چنین مسئله‌ای به نمایندگی آلفارومئو به معتبر مراجعه نمایید.