سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو

آوریل 28, 2021 12:55 ب.ظ

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو نوع خاصی از سیستم تهویه مطبوع در خودروهای مدرن است که جزء ویژگی‌ های خاص این خودرو محسوب می شود. برند خودروسازی آلفارومئو در سال های اخیر توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. مدل‌ های مختلف این خودروها می‌ تواند با سایر برند‌های معتبر جهان رقابت کند و از سوی دیگر طراحی بسیار خلاقانه و زیبای آنها نیز باعث افزایش جلب توجه مشتریان شده است. امکانات داخل کابین خودروهای آلفارومئو همواره به شکلی طراحی شده که راحتی و آسایش را برای استفاده کنندگان به همراه داشته باشد. در این مطلب از سایت آلفارومئو ایران بیشتر در زمینه سیستم تهویه مطبوع آلفارومئو صحبت خواهیم کرد.

فروش قطعات جولیتا

معرفی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو

تقریبا همه می‌ دانیم یکی از دلایل اصلی که افراد سراغ خرید ماشین‌ های لوکس می‌ روند، امکانات مختلفی است که این محصولات در اختیار آنها می‌ گذارند و به این صورت اجازه می‌ دهند تا در زمان استفاده از خودرو راحتی بیشتری را تجربه کنند. یکی از بخش‌ های مهمی که راحتی ما در خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، دمای داخلی کابین یا اتاق خودرو است.

شرکت آلفارومئو برای رفاه حال مشتریان خود از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون استفاده می‌ کند. این سیستم کنترل دما و تهویه مطبوع به شکلی طراحی شده است که برای راننده و فردی که روی صندلی سرنشین می‌ نشیند، فضای مجزا و مستقل فراهم سازد. به همین دلیل هیچگاه مشاهده نمی‌ شود که دمای این قسمت‌ ها بسیار سرد یا بسیار گرم باشد. یکی از مزایای این سیستم، زمانی برای ما مشخص می‌ شود که، مشاهده می کنیم سرنشینان مختلف خودرو نیازها و انتظارات مختلفی از سیستم تنظیم دما و تهویه مطبوع خودرو دارند و سیستم دبل زون به راحتی می تواند انتظارات آنها را برآورده کند. همین موضوع باعث می‌ شود تا در گرمای تابستان یا سرمای زمستان به راحتی دمای داخل خودرو را در محدوده دلخواه خود تنظیم کنید.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو چگونه کار می‌ کند؟

برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو کافیست که دستگیره‌ های کنترل این سیستم را روی حالت مورد نظر خود بگذارید. با استفاده از این دستگیره‌ ها که در مرکز داشبورد قرار دارند، سرنشین و راننده می‌ توانند به صورت جداگانه تنظیمات مورد نظر خود را روی بخش‌ های مورد نظر خودرو اعمال کنند. در ضمن این بخش از خودرو دارای دکمه AUTO است که با فعال سازی آن، سیستم تنظیم دما و تهویه مطبوع به صورت اتوماتیک دمای محیط مورد نظر خود را کنترل و تنظیم می‌ کند. البته در نظر داشته باشید که اگر سیستم را روی حالت اتوماتیک قرار دادید، باز هم امکان تنظیم دما به صورت دستی را خواهید داشت.
نباید فراموش کرد که یکی دیگر از مزایای این سیستم، امکان غیر فعال کردن تهویه مطبوع بخش‌ هایی از خودرو می‌ باشد که خالی هستند. این موضوع در شرایطی که به تنهایی قصد مسافرت دارید قطعا کارآمد خواهد بود. یکی دیگر از امکانات سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو داشتن دکمه SYNC است که اجازه می‌ دهد دمای بخش‌ های مختلف خودرو یکسان و یکنواخت شود.

ویژگی‌ های سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو

یکی از ویژگی‌ های مهم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو این است که با انجام تهویه هوا اجازه می‌ دهد که سرنشینان خودرو بتوانند به راحتی از هوای تازه استفاده کنند. گردش هوا که توسط این سیستم انجام می‌ گردد باعث شده تا همیشه در این خودرو‌ها هوای تازه در جریان باشد و باعث افزایش نشاط و انرژی افراد درون خودرو گردد. البته وجود سیستم تصفیه هوا این امکان را می‌ دهد که در روزهای آلوده یا در جریان ترافیک از بوی دود و سایر آلودگی‌ های موجود در هوا در امان باشید. یکی دیگر از ویژگی‌ های کاربردی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو این است که برای خنک سازی فضای داخلی خودرو سه حالت اصلی دارد که برای انتخاب آنها دکمه مربوطه را باید به دفعات مختلف فشار دهید.

 اتوماتیک

برای انتخاب این حالت باید دکمه را یک بار فشار دهید تا به صورت خودکار دمای داخل خودرو تنظیم شده و عمل تهویه صورت گیرد.

فعال سازی دستی

برای این حالت باید دکمه را 2 بار فشار دهید. در این حالت سیستم تهویه به صورت دائمی روشن خواهد بود و قطعا می‌ تواند انتخاب خوبی برای روزهای گرم سال باشد.

غیرفعال سازی دستی

با سه بار فشار دادن دکمه شاهد این خواهید بود که هوای بیرون به راحتی وارد خودرو می‌ شود.
نکته‌ ای که در این بخش باید مد نظر قرار دهید این است که امکان دارد در برخی از مدل‌ های قدیمی‌ تر آلفارومئو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون وجود نداشته باشد و به جای آن سیستم‌ های قدیمی تر مورد استفاده قرار گرفته باشند و برای تغییر دمای درون خودرو نتوانید از سیستم‌ های اتوماتیک بهره مند شوید.

تعمیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون آلفارومئو

یکی از مشکلاتی که در ایران برای خودروهای آلفارومئو پیش می‌ آید این است که دسترسی به ارائه دهندگان خدمات این محصولات گاهاً سخت است. اما شرکت آلفارومئو ایران در سال های اخیر توانسته خدمات مناسبی به دارندگان خودروهای آلفارومئو ارائه دهد. در صورتی که با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دبل زون خودروی خود به مشکل برخورده اید، بهترین راهکار برای شما این خواهد بود که با متخصصین ما تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره‌ های لازم، از خدمات تعمیرات، سرویس دهی و تعویض قطعات استفاده کنید. همچنین بهتر است این موضوع را بدانید که تمام شدن گاز خنک کننده یکی از مشکلاتی رایجی است که ممکن است در این خودروها مشاهده شود و برای رفع این مشکل باید حتما سراغ افرادی بروید که امکانات و دانش کافی برای رسیدگی به این موضوع را دارند. متخصصین آلفارومئو ایران آموزش‌ های لازم را در این زمینه دیده‌ اند و می‌ توانند روند تعمیرات را با بهترین کیفیت طی کنند.