صافکاری و نقاشی آلفارومئو

دسامبر 26, 2020 1:27 ب.ظ

یکی از شرکت‌ های ایتالیایی که در زمینه تولید خودروهای لوکس و اسپرت در جهان فعالیت دارد، آلفارومئو می‌ باشد. برخی از مدل‌ های آلفارومئو در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و افراد بسیاری این خودروهای لوکس را گزینه‌ خوبی برای خود یافتند. اما موردی که در این میان باعث بروز مشکلات مختلف می‌ شود، عدم دسترسی راحت به خدمات مختلف مربوط به این خودروها است. به عنوان مثال در صورت بروز هرگونه حادثه‌ ای روند صافکاری و نقاشی آلفارومئو می‌ تواند کمی چالش برانگیز باشد. با اینکه مراحل صافکاری و نقاشی این خودروها می‌ تواند شباهت زیادی به صافکاری خودروهای دیگر داشته باشد، اما نمی‌ توان به هر کسی برای انجام این خدمات اعتماد کرد. در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما در میان می‌ گذاریم تا بتوانید با خیال راحت و آگاهی بیشتری روند صافکاری و نقاشی آلفارومئو خود را طی کنید.

 

نکات مهم برای صافکاری و نقاشی آلفارومئو

مدل‌ های خاصی از آلفارومئو در کشور ما هست که هر کدام از آنها تکنولوژی ساخت منحصر به فردی دارند. کیفیت و نوع مواد اولیه، استفاده از فرمول‌ های مختلف برای تهیه رنگ فابریک، استفاده از سنسور‌های گوناگون در قسمت های مختلف بدنه و… باعث می‌ شوند که برای صافکاری و نقاشی این خودروها نیاز به افرادی با مهارت و شناخت بالا نسبت به آلفارومئو داشته باشیم. این مدل ها عبارتند از:

در صورتی که برای تعمیر این خودروها به افراد غیر متخصص مراجعه کنید، ممکن است خسارات جبران ناپذیری به قسمت های مختلف این وسایل نقلیه وارد شود. پس حتما باید سراغ مراکز خدماتی رفت که فعالیت تخصصی و اصولی در این زمینه دارند.

مراحل صافکاری و نقاشی آلفارومئو

در زمان انجام صافکاری آلفارومئو استادکاران تیم تخصصی ما سعی دارند که روند کارها را بر اساس مراحل اصولی از پیش تعیین شده طی کنند. این مراحل عبارتند از:

  •  انجام صافکاری بدون رنگ در شرایطی که صرفاً تورفتگی خفیف روی بدنه دیده می‌ شود.
  •  تعویض قطعات فابریک آسیب دیده، که این قطعات همگی به صورت اصل مورد استفاده قرار می‌ گیرند تا کیفیت کار نهایی افزایش یابد.
  •  انجام روند شاسی کشی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و تعمیر سپر خودرو
  •  انجام تیونینگ توسط متخصصان در شرایطی که انجام این کار نیاز باشد.
  • بستن نهایی گیت و تغییر فیس خودرو

مراحل گفته شده مربوط به صافکاری آلفارومئو می‌ باشند و بعد از آن نوبت به نقاشی و ترمیم رنگ این محصولات می‌ رسد. خدماتی که در سالن رنگ تعمیرگاه‌ های تخصصی آلفارومئو انجام می‌ شود عبارتند از:

  • رنگ آمیزی بدنه خودرو به شکلی که خودرو رنگ فابریک خود را از دست ندهد.
  • انجام مراحل مربوط به مات کردن بدنه به شکل سه بعدی
  • کلیپر پولیش و واکس بدنه
  • تغییر رنگ رینگ
  • واکس و سرامیک بدنه برای دسترسی به جلایی بهتر
  • قلم گیری لیسه ‌ای
  • انجام کارشناسی رنگ بدنه خودرو توسط افراد متخصص

چطور صافکار و نقاش خوب پیدا کنیم؟

برای انجام صافکاری و نقاشی آلفارومئو بهتر است که با ویژگی‌ های یک صافکار خوب آشنا باشید تا روند تصمیم‌ گیری را به شکلی هوشمندانه‌ تر انجام دهید. در ادامه این ویژگی‌ها را با هم مرور می‌ کنیم.

  • انجام کار در مدت زمان کم
  • ارائه قیمت مناسب و شفاف در ابتدای مراجعه
  • انجام روند تعمیرات و صافکاری باید تا حد امکان بدون رنگ باشد تا خودرو دچار افت قیمت نگردد.
  • پیشبرد مراحل کار با استفاده از نقاشی و صافکاری تا حد امکان، به شکلی که نیاز به تعویض قطعات فابریک نباشد.
    انجام بتونه کاری به صورت اصولی، طوری که به مرور زمان و در اثر تابش خورشید این قسمت‌ها ترک نخورند.
  • در صورت نیاز به نقاشی خودرو نباید مرزی بین رنگ آمیزی انجام شده و رنگ فابریک خودرو دیده شود. این مورد نیز در شرایط نوری متفاوت باید مورد آزمایش قرار بگیرد.
  •  علاوه بر توجه به کد رنگی بدنه ماشین، یک نقاش حرفه‌ ای خودرو باید حتما به این توجه کنند که هیچ تفاوتی بین رنگ آماده شده و رنگ روی خودرو و سایر قطعات آن وجود نداشته باشد. چون امکان دارد در اثر تابش نور خورشید و شرایط جوی مختلف رنگ فابریک خودرو کمی تغییر پیدا کرده باشد.
  •  بعد از نصب قطعات مختلف فواصل بین قسمت‌ها باید کاملاً یکسان و قرینه باشند. به عنوان مثال روند تعویض درب خودرو باید به گونه‌ای انجام شود که بعد از تعمیرات هیچ گونه مشکلی در استفاده از آن احساس نکنید.
  •  در زمان باز یا بسته کردن قطعات آلفارومئو هیچ پیچ و یا خاری نباید گم شود. همچنین بعد از اتمام کار تمامی قطعات باز شده باید به صورت دقیق و درست در محل مورد نظر نصب گردند.

آشنایی با اصطلاحات صافکاری

در زمان صافکاری و نقاشی آلفارومئو ممکن است به اصطلاحاتی بر بخورید که گاهاً آشنایی کافی با آنها ندارید. نداشتن شناخت کافی نسبت به این اصطلاحات کمک می‌ کند تا روند صافکاری و ترمیم رنگ بدنه خودرو را به شکل اصولی طی کنید.

 دستگاه مکش

این دستگاه‌ ها بیشتر برای صافکاری خودروهای استفاده می‌ شوند که طراحی بدنه آن‌ها به صورت منحنی انجام شده است. استفاده از این دستگاه‌ ها کمک می‌ کند تا روند صافکاری را بدون ریزش رنگ انجام دهیم.

شاسی کشی

زمانی در انجام صافکاری نیاز به شاسی کشی است که ضربه تصادف به ستون های اصلی بدنه آسیب رسانده باشد. این کار معمولاً با استفاده از جرثقیل یا جک انجام شده و کمک می‌ کند تا شاسی خودرو به محل اولیه بازگردد.

آشنایی با اصطلاحات نقاشی خودرو

آشنایی با اصطلاحات مورد استفاده در دنیای نقاشی خودرو، به افرادی که قصد صافکاری و نقاشی آلفارومئو را دارند اجازه می دهد تا تخصصی‌ تر مراحل رنگ آمیزی خودرو آسیب دیده را بشناسند. در ادامه اصطلاحات بسیار مهم در این زمینه را بررسی می‌ کنیم.

پولیش خودرو

قسمت رنگ خودرو‌ها معمولاً از ۸ تا ۱۰ لایه رنگ تشکیل شده که روی هم قرار می‌ گیرند. معمولاً پولیش بعد از مرحله آخر انجام شده و کمک می‌کند تا بدنه خودرو براق‌تر و زیبا به نظر برسد. این کار حتماً باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام گردد، چرا که اگر مواد مورد نظر برای پولیش بیش از زمان خاصی روی بدنه باقی بمانند ممکن است به رنگ آسیب بزنند. همچنین باید سعی شود تا این کار در تعداد مراحل کمی انجام گردد، چرا که پولیش خودرو در دفعات زیاد به رنگ بدنه آسیب خواهد رساند.

واکس پولیش

استفاده از واکس پولیش شبیه به پولیش خودرو می باشد و کمک به براق شدن بدنه می کند. تفاوت این کار با پولیش معمولی، بر نداشتن لایه رنگ از روی بدنه می‌ باشد.

رنگ کوره ‌ای

این نوع رنگ آمیزی فقط توسط کارخانجات خودرو سازی که دارای سیستم پخت رنگ و اتاق رنگ می‌ باشند، انجام می‌ شود. معمولاً صافکاری‌ ها و تعمیرگاه‌ ها بودجه لازم برای انجام این رنگ آمیزی را در اختیار ندارند. در بعضی از صافکاری‌ های مجهز برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن رنگ از اشعه UV استفاده می‌ شود که باید بدانید این کار هیچ ارتباطی به رنگ آمیزی کوره‌ ای ندارد.