صفر تا 100 آلفارومئو چند ثانیه طول می کشد؟

دسامبر 26, 2021 10:51 ق.ظ

صنعت خودروسازی از اولین روزهای خود تا به حال حاضر تغییرات و پیشرفت‌ های بسیار زیادی را تجربه کرده است. امکان تولید خودروهایی با طراحی بسیار زیبا و کارایی جذاب توجه مشتریان با سطوح نیاز مختلف را به خود جلب می‌ کند. از همین رو می‌ توانند سراغ خرید ماشین رویایی خود بروند. این صنعت قطعاً بسیار پولساز است و برای همین شاهد پیشرفت روز افزون آن هستیم.

یکی از برندهای جذاب ایتالیایی که طرفداران خاص خود را دارد آلفارومئو است. به شکل بسیار ساده می‌ توانیم بگوییم افرادی که دوست دارند خودروی اسپرت با سرعت بالا و ظاهری خاص و شیک داشته باشند و هزینه کمتری پرداخت کنند؛ بهتر است سراغ خرید آلفارومئو بروند. اما همواره سوالاتی مانند اینکه “صفر تا ۱۰۰ آلفارومئو چند ثانیه طول می‌ کشد؟” بوجود خواهد آمد. در ادامه این مطلب متخصصین ما در امداد خودروی آلفارومئو، توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما در میان خواهند گذاشت.

آشنایی با خودروهای آلفارومئو

قبل از اینکه سراغ صفر تا ۱۰۰ آلفارومئو برویم بهتر است ابتدا آشنایی بیشتری با این برند ایتالیایی پیدا کنیم. آلفارومئو در جهان به عنوان تولید کننده سبک‌ ترین خودروهای اسپرت شناخته می‌ شود. جالب است بدانید که بسیاری به خودروهای این برند لقب بچه فراری داده‌ اند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که همیشه شرکت فراری و آلفارومئو برای تولید برخی از خودروهای خود با هم همکاری کرده‌ اند. متاسفانه بنا به دلایل متعدد مانند تحریم ها دسترسی به امداد خودروی آلفارومئو و خدمات مربوط به سرویس دهی و تعمیرات این خودروها در ایران محدود است. در بازار ایران مدل‌ های خاصی از خودروهای آلفارومئو موجود است كه عبارتند از:

  •  آلفارومئو جولیتا
  •  آلفارومئو میتو
  •  آلفارومئو ۴c

به همین دلیل در ادامه فقط صفر تا ۱۰۰ آلفارومئو جولیتا، میتو و ۴c را به همراه سایر پارامترهای مهم مربوط به این خودروها بررسی خواهیم کرد. این اطلاعات برای افرادی که قصد خرید آلفارومئو را دارند بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

آلفارومئو جولیتا

بین سال‌ های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ این خودرو به بازار ایران وارد شد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ های جدیدتری از آلفارومئو جولیتا را در خیابان‌ های ایران دیدیم که در سال‌ های اولیه ورودی خود، بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. اما نبودن خدمات امداد خودروی آلفارومئو و یا خدمات پس از فروش مربوط به خودروهای این برند باعث شد تا کم کم بازار را به رقیبان دیگر خود مانند فولکس واگن، گلف و… ببازند. از سوی دیگر واردات این خودرو به ایران در چند سال پیش ممنوع شده و نمونه‌ های جدیدتر از آن را در کشورمان نخواهیم دید. البته نباید فراموش کرد که نبود نیروی متخصص برای تعمیر این خودروها و نداشتن قطعات یدکی اصلی و با کیفیت نیز باعث شد تا توجه مشتریان نسبت به این مدل از خودرو آلفارومئو کمتر شود.

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا

موتور ۱.۴ لیتری آلفارومئو جولیتا دارای فناوری توربوشارژر مولتی ایر است که می‌ تواند گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر و قدرت ۱۷۰ اسب بخار را در اختیار شما قرار دهد. مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۶ لیتر است که باعث می‌ شود به عنوان یک خودروی اقتصادی و کم مصرف شناخته شود.

صفر تا صد آلفارومئو جولیتا ۷.۷ ثانیه طول می‌ کشد و همین باعث شده تا شتاب مناسب نیز داشته باشد. از سویی دیگر حداکثر سرعت این خودرو‌ها ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است که برای یک خودروی هاچ بک با این ابعاد بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه باعث شده تا امکان کنترل این خودروها در زمان رانندگی بسیار راحت و لذت بخش باشد.

آلفارومئو میتو

ابعاد کم و قیمت مناسب این خودروها باعث شده تا به عنوان ارزان ترین و کوچکترین عضو خانواده آلفارومئو در ایران شناخته شوند. این خودرو از سال ۲۰۱۰ وارد بازار ایران شد و در سال ۲۰۱۲ توجه درصد زیادی از مشتریان خودروهای خارجی را به خود جلب کرد. انواع آلفارومئو همواره در این میان با خودروهای آلمانی مختلف مانند فولکس واگن پولو، ds3 و… رقابت زیادی داشته‌ اند و متاسفانه از آنجایی که خدمات پس از فروش و مشاوره خرید آلفارومئو به درستی در کشور ما انجام نشد، این مدل خودرو نیز سرنوشت مشابه با آلفارومئو جولیتا داشت.

 

آلفارومئو میتو

مشخصات فنی آلفارومئو میتو

حجم موتور آلفارومئو میتو ۱.۴ است و استفاده از فناوری توربوشارژر مولتی ایر در آنها باعث شده تا بتوانند گشتاور ۲۰۶ نیوتن متر و قدرت ۱۳۵ اسب بخار را در اختیار شما قرار دهند. وزن این خودروها ۱۱۳۵ کیلوگرم است که نسبت به قدرت تولیدی آنها بسیار مناسب به نظر می‌ رسد و کارایی نهایی خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. صفر تا صد آلفارومئو میتو ۸.۵ و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر در ساعت است‌. در هر ۱۰۰ کیلومتر آلفارومئو میتو ۵.۶ لیتر سوخت مصرف می‌ کند و باک آن گنجایش ۴۵ لیتر بنزین را دارد. از سوی دیگر به کارگیری گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته باعث می‌ شود تا سرعت و دقت بالایی در زمان تعویض دنده داشته باشید.

آلفارومئو ۴c

آلفارومئو ۴c در بازار جهانی و بین علاقمندان به دنیای خودروهای اسپرت با نام بچه فراری شناخته می‌ شود و همین باعث محبوبیت و معروفیت بیشتر این مدل شده است. افراد که به دنبال خرید آلفارومئو کوپه اسپرت هستند، می‌ توانند سراغ این مدل بروند. گفته می‌ شود که رقیب اصلی خودروی آلفارومئو ۴c در بازار ایران، پورشه 718 باکستر است.

طراحی بسیار زیبا، وزن سبک، سرعت و شتاب اولیه بالا و… باعث شده تا این خودرو حتی بتواند در بازار ایران به عنوان رقیب bmw i8 نیز شناخته شود. البته باید در نظر داشته باشید که ساختار این خودرو بسیار پیچیده است و حالت فنربندی خاص اسپرت آن به همراه ارتفاع پایین خودرو باعث شده تا روند سرویس دهی و تعمیرات آلفارومئو ۴c در ایران کمی چالش برانگیز باشد.

 

آلفارومئو 4c

مشخصات فنی آلفارومئو ۴c

استفاده از موتور ۱.۷۵ لیتری ۴ سیلندر باعث شده تا این خودرو بتواند قدرت حداکثر ۲۴۰ اسب بخار را در اختیار شما قرار دهد. همچنین گشتاور تولیدی آن ۳۵۰ نیوتن متر است که باعث می‌ شود بتواند با سایر خودروهای اسپرت رقابت کند. البته نباید فراموش کرد که وزن پایین این خودرو که در حدود ۱۱۱۸ کیلوگرم است باعث می‌ شود تا نهایت استفاده از گشتاور و قدرت آن برده شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه مدل های مختلف آلفارومئو

مدت زمان صفر تا 100 آلفارومئو ۴c، حدود ۴.۱ ثانیه است و سرعت حداکثر آن نیز ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت می‌ باشد. گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعت این خودرو باعث می‌ شود تا روند رانندگی با آن بسیار دلپذیر باشد و می‌ توانید تجربه رانندگی لذت بخشی داشته باشید.

سخن نهایی

تا اینجای کار توضیحاتی در خصوص صفر تا صد آلفارومئو مدل‌ های مختلف داده‌ ایم. شاید بسیاری تصور کنند که انتخاب این خودروها گزینه مناسبی نیست و امکان دسترسی به خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری، امداد خودرو آلفارومئو، لوازم یدکی و قطعات مختلف برای آنها وجود ندارد. خوشبختانه در سال‌ های اخیر نمایندگی آلفارومئو ایران توانسته به عنوان یک مرجع مناسب برای خرید آلفارومئو فعالیت خود را شروع کند و علاوه بر ارائه خدمات امداد خودرو آلفارومئو؛ فعالیت‌ های مفیدی در زمینه تامین قطعات یدکی و تعمیر این محصولات داشته باشد. شما می‌ توانید سوالات و مشکلات خود را در خصوص انواع خودروهای آلفارومئو با متخصصین ما در میان بگذارید و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید.

سوالات متداول

صفر تا 100 آلفارومئو جولیتا چقدر است؟

صفر تا صد این خودرو‌ها ۷.۷ ثانیه است.

صفر تا 100 آلفارومئو ۴c چقدر است؟

صفر تا صد آلفارومئو ۴c، حدود ۴.۱ ثانیه برآورد شده است.

صفر تا 100 آلفارومئو میتو چقدر است؟

صفر تا صد آلفارومئو میتو ۸.۵ ثانیه است.

آیا خرید آلفارومئو در ایران گزینه خوبی است؟

در صورتی که خرید شما به شکل اصولی انجام شود و سراغ محصولات باکیفیت بروید خودروهای آلفارومئو می‌ توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. اما بهتر است این کار را حتما زیر نظر مشاورین نمایندگی آلفارومئو انجام دهید.

آیا در ایران به امداد خودروی آلفارومئو دسترسی داریم؟

بله، در سال‌ های اخیر نمایندگی آلفارومئو فعالیت خود را در ایران شروع کرده و خدماتی مانند تعمیر، سرویس دهی، تامین قطعات یدکی و امداد خودروی آلفارومئو را در اختیار مشتریان قرار می‌ دهد.