معرفی سیستم صوتی و پخش (بوز) BOSE

جولای 25, 2021 4:37 ب.ظ

این روزها داشتن سیستم صوتی مناسب خودرو یکی از آپشن‌ های مهم و کاربردی می‌ باشد. شرکت‌ های خودرو سازی مدرن برای جلب رضایت مشتریان خود همواره به دنبال استفاده از سیستم‌ های صوتی هستند که کیفیت و کارایی مناسبی در اختیار آنها قرار دهد. از سوی دیگر باید در نظر داشت که وجود یک سیستم صوتی و پخش باکیفیت قطعاً باعث می‌ شود تا مدت زمان رانندگی شما دلپذیرتر بگذرد. برند خودروسازی آلفارومئو همیشه سعی داشته تا با ارائه امکانات مناسب رضایت مشتریان خود را جلب کند. سیستم‌ های صوتی استفاده شده در این خودروها از برند بوز BOSE هستند. در ادامه این مطلب با معرفی سیستم صوتی و پخش (بوز) BOSE آلفارومئو شما را با این تجهیزات بیشتر آشنا می‌ کنیم.

خرید آلفارومئو

تاریخچه شرکت بوز BOSE

برای معرفی سیستم صوتی و پخش (بوز) BOSE آلفارومئو بهتر است که نیم نگاهی به تاریخچه این شرکت داشته باشیم. شرکت بوز یکی از تولیدکنندگان پیشرو لوازم خانگی در آمریکا می‌ باشد که محصولاتی مانند هدفون، آمپلی فایر، اسپیکر، استریو، لوازم صوتی خانگی و سیستم‌ های صوتی اتومبیل را وارد بازار کرده است. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۶۴ شروع کرد و تاسیس کننده آن فردی آمریکایی بنگالی به نام عمار بوز می‌ باشد. شعبه مرکزی این شرکت در شهر فرامینگهام ماساچوست آمریکا می‌ باشد و یک شبکه فروش گسترده که تشکیل شده از ۱۵۳ نمایندگی است در این کشور دارد. علاوه بر این ۸ کارخانه در کشورهای مکزیک، ایرلند و ایالات متحده آمریکا محصولات این شرکت را تولید می‌ کنند. سیستم‌ های صوتی اتومبیل طراحی شده توسط این شرکت در خودروهای مطرح جهان مانند هوندا، کادیلاک، مزدا، فیات، فراری، آئودی، مرسدس بنز، رنو، نیسان، پورشه، شورولت، بیوک و البته آلفارومئو مورد استفاده قرار می‌ گیرند. علاوه بر آن جالب است بدانید که از سایر سیستم‌ های صوتی این برند در مکان‌ های بسیار مهم جهان مانند مسجد الحرام، کلیسای سیستین، دربار صاحب و… استفاده شده است.

ویژگی‌ های سیستم صوتی و پخش ( بوز ) BOSE آلفارومئو

سیستم‌ های صوتی بوز استفاده شده در خودروهای آلفارومئو می‌ توانند کیفیت پخش استثنایی در اختیار تمامی سرنشینان خودرو قرار دهند. به کارگیری سیستم‌ های hi-fi که قدرتی بیش از ۵۰۰ وات دارند، قدرت پخش مناسبی به این محصولات داده است. همچنین یک سیستم آکوستیک از آمپلی فایر دیجیتال ۸ کانال، ساب ووفر و اسپیکر‌های اصلی تشکیل شده باعث می‌ شود تا تمامی فرکانس‌ های صدا بسیار عمیق و گیرا به گوش شما برسند. علاوه بر آن برای تولید و پخش صدا‌های زیر یک اسپیکر مرکزی در داشبورد نیز قرار داده شده است. وجود چنین امکاناتی در این سیستم‌ های پخش باعث شده تا کیفیت آهنگ‌ ها و سایر فایل‌ های صوتی بسیار واضح و واقعی به نظر برسند.

جزئیات صدای سیستم صوتی و پخش ( بوز ) BOSE آلفارومئو

روند بازسازی واقعی صدا در این سیستم‌ های پخش چنین است که صداهای باس به صورت کامل و صداهای زیر بسیار شفاف به گوش تمامی سرنشینان در قسمت های مختلف خودرو می‌ رسد. بالا بودن صدا برای تمامی سرنشینان یکی دیگر از مزایای اصلی محصولات می‌ باشد که باعث استقبال شرکت‌ های تولیدکننده مطرح خودرو کل جهان از این برند شده است. بهینه سازی شدن تمام قسمت‌ های سیستم صوتی بوز برای خودرو باعث می‌ شود در زمان گوش دادن به موسیقی، حسی بسیار متفاوت و واقعی داشته باشید. چرا که در این محصولات از یک پردازنده یکپارچه سیگنال استفاده شده تا صداهای بم و باس در هر میزان صدایی، بسیار شفاف باشند و به هیچ عنوان شنونده را آزار ندهند. از سوی دیگر به طور خودکار فرکانس های خروجی صدا توسط سیستم‌ های الکترونیکی بالانس می‌ شوند و به این صورت تن صدا در دامنه‌ های صوتی مختلف کیفیت و وضوح بهتری پیدا می‌ کند. این باعث می‌ شود تا تمامی نویز‌ها و اعوجاج‌ های صوتی که برای ما ناخوشایند هستند، در زمان گوش دادن به موسیقی از بین بروند.

تکنولوژی‌ های به کار رفته در سیستم صوتی و پخش بوز BOSE

برند تولید کننده سیستم صوتی بوز همواره سعی داشته تا با ارائه تکنولوژی‌ های جدید تجربه منحصر به فردی از گوش دادن به موسیقی را در اختیار مشتریان خود بگذارد. یکی از تکنولوژی‌ های جدید به کار رفته در انواع سیستم‌ های صوتی تولید شده توسط این برند، سیستم مخصوص از بین بردن نویز یا noise cancelling می‌ باشد. این سیستم‌ ها ابتدا در مصارف نظامی و برای خلبان‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گرفت، اما شرکت بوز توانست تجهیزات مخصوص این تکنولوژی را به تولید انبوه برساند و به این صورت تمامی صداهای اضافه اطراف به جز موسیقی را حذف نماید. از سوی دیگر باید این مورد بسیار مهم را در نظر داشته باشید که انحصاری بودن حق تولید بخش‌ های مختلف یک سیستم صوتی مانند آمپلی فایر، اسپیکرها، سیستم های پردازشگر سیگنال و شبکه و… باعث شده تا این محصولات همواره کیفیت مناسب خود را برای مشتریان حفظ کنند.

سخن نهایی

در این مطلب سعی شد با معرفی سیستم صوتی و پخش (بوز) BOSE آلفارومئو، شما را با این تجهیزات بیشتر آشنا کنیم. برای تهیه سیستم صوتی و پخش بوز پیشنهاد می‌ شود تا سراغ شرکت‌ ها و نمایندگی‌ های معتبر فعال در این زمینه بروید. استفاده از خدمات چنین فروشنده‌ هایی باعث می‌ شود تا بودجه خود را صرف خرید محصولات با کیفیت و دارای گارانتی کنید. شرکت آلفارومئو ایران که نمایندگی معتبر ارائه خدمات و قطعات مختلف خودروهای آلفارومئو است، می‌ تواند این محصولات را به صورت اورجینال و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت این محصولات و مطرح کردن سایر پرسش‌ های خود در این زمینه، می‌توانید با متخصصین ما در سایت آلفارومئو ایران تماس بگیرید.