مقایسه آلفارومئو STELVIO با پورشه ماکان

آگوست 4, 2024 2:56 ب.ظ

اگر دارای خانواده ای پر جمعیت هستید و احتیاج به خودرویی جا دار با حداکثر میزان امنیت دارید بهترین گزینه برای شما انتخاب کراس اور است.

در واقع باید بگوییم که در سال های اخیر بازار خرید خودرو کراس اور بسیار داغ شده و افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو دارند.

همچنین می توان گفت هنگام خرید خودرو لازم است به میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید و همچنین تمایل تان به خرید خودرو شاسی بلند یا بدون شاسی توجه کنید و به صورت کلی اگر به دنبال بهترین خودرو کراس اور هستید به شما خرید آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو و پورشه ماکان توربو را پیشنهاد می کنیم.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان را کسب نمایید بنابراین خوب است تا پایان همراه ما باشید.

مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان

مقایسه با اعداد

به صورت کلی باید بگوییم آلفارومئو و پورشه از نظر قدرت عملکرد بسیار مناسبی دارد اما آلفارومئو با پیشرانه ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ آلفاجولیا کوادریفوگلیو را به جدید ترین خودرو کراس اور استلویو اضافه کرده است. بنابراین این خودرو می تواند از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳.۶ ثانیه طی نماید همچنین یک هیولای ۵۰۵ اسب بخاری با گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر محسوب می شود ضمن اینکه بیشینه سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت دارد.

این در حالی است که گشتاور خودرو پورشه ماکان به ۵۹۹ نیوتن‌متر محدود شده و دارای پیشرانه ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربو با قدرت کمتر ۴۴۰ اسب بخار است. همچنین باید بگوییم این خودرو از وضعیت سکون تا سرعت 60 مایل بر ساعت را در مدت زمان ۴.۲ ثانیه طی می کند ضمن اینکه دارای بیشینه سرعت ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت است در حالی که وزن آلفا رومئو استلویو به ۱۹۷۷ کیلوگرم برآورد شده است.

ظاهر خوب

در مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان از نظر ظاهری باید بگوییم که در این رقابت کراس‌اور آلفارومئو استلویو از پورشه ماکان توربو بسیار جلوتر است در واقع با وجود اینکه پورشه ماکان بسیار جذاب و خوش‌ ظاهر می باشد اما در مقایسه با کراس‌اور آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو شکست می خورد زیرا آلفا رومئو به طور قطع بسیار جذاب تر است.

پورشه ماکان

مناسب برای زندگی

به جرات می توان گفت در هر دو خودرو امکانات بسیار زیادی وجود دارد اما مسئله این است که کدام یک از خودرو ها در زندگی روزمره بیشتر مورد پسند واقع می شود و کاربردی تر است. پورشه ماکان توربو دارای سیستم تفریح و سرگرمی بسیار پیشرفته ای نیست اما عملکرد خوبی داشته و باعث خستگی و یا رنج سرنشینان این خودرو هنگام رانندگی نمی شود.

با این وجود آلفارومئو تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از فناوری های روز دنیا به کار گرفته است در واقع استلویو از پلت‌فرم مرکزی بدون بی‌نظمی استفاده کرده است به همین دلیل قابل مقایسه با پورشه ماکان توربو نیست؛ زیرا این خودرو از دکمه های زیاد با فناوری قدیمی بهره برده است.

در واقع می توان گفت خودرو پورشه از برخی امکانات در فضای داخلی چشم پوشی کرده برای اینکه بتواند قیمت نهایی را به مشتریان ارزان تر ارائه دهد. این در حالی است که آخرین فناوری های پیشرفته در طراحی و تولید آلفارومئو استفاده شده است.

در مقایسه میزان فضای بار در پورشه ماکان باید بگوییم که هنگام بالا زدن صندلی ها حدود 500 لیتر فضا دارد و اگر صندلی ها در حالت عادی باشد برای گذاشتن بار شما به 1500 لیتر فضا دسترسی خواهید داشت.

در حالت اول آلفارومئو استلویو 520 لیتر ظرفیت دارد و در وضعیت دوم 1600 لیتر فضا برای سرنشینان قابل استفاده است.

به صورت کلی می توان گفت در مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان، کراس‌اور آلفارومئو استلویو در زندگی روزمره بسیار کاربردی تر است؛ اما این جا مسئله دیدن قسمت عقب خودرو است. در واقع پنجره عقب در خودرو استلویو بسیار کوچک است و می توان گفت واقعا دلیلی برای گذاشتن آن وجود نداشت به همین دلیل برگرداندن سر راننده برای بررسی نقطه کور بی فایده است.

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های این خودرو وجود خط یکنواخت پنجره عقب است که نقطه کور بزرگی را برای راننده به وجود می آورد.

این در حالی است که در خودرو پورشه ماکان پنجره عقب به اندازه کراس‌اور استلویو کوچک نبوده و راننده دید بسیار راحتی دارد.

پشت فرمان

در اول ممکن است تصور کنید خودرو آلفارومئو استلویو توانایی لازم را برای سرعت گرفتن و حرکت های پر شتاب ندارد در حالی که درباره پورشه ماکان توربو تصور بهتری داشته باشید و فکر کنید که باید عملکرد مناسب تری داشته باشد.

اما در عمل باید بگوییم آلفا رومئو Stelvio به دلیل اینکه غرش بیشتری را در حین رانندگی برای راننده به وجود می آورد در نتیجه هیجان انگیز تر است اما این مورد در پورشه ماکان برعکس بوده یعنی این خودرو هنگام حرکت صدای بسیار آرامی دارد در نتیجه برای راننده هیجان و جذابیت کمتری دارد.

در استلویو با وارد کردن فشار کمی به پدال گاز تفاوت بسیار زیادی ایجاد می شود در نتیجه دریچه گاز بسیار حساس تری دارد این در حالی است که کیفیت تهاجمی ماکان این گونه عملکرد را ندارد.

به همین دلیل در مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان می توان گفت عمدتا از خودرو های پورشه برای مسابقات و پیست ها استفاده می کنند زیرا می تواند عملکرد بهتری داشته باشد در مقابل آلفا رومئو استلویو عملکردی خشن و عصبی دارد به همین دلیل می توان گفت پورشه ماکان از تعادل و آرامش بیشتری برخوردار است.

به صورت کلی می توان گفت رانندگی با خودرو های آلمانی می تواند برای راننده بسیار لذت بخش تر از آلفارومئو استلویو  باشد اما باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که هر دو مدل خودرو در مقایسه با سایر نمونه ها عملکرد بهتری دارند.

همچنین رانندگی با هر دو کراس اور در پیست های مسابقه ای می تواند لذت فراوانی را برای راننده به وجود آورد اما آلفا رومئو Stelvio به دلیل داشتن صدای پیشرانه و عملکرد و ظاهر فوق العاده اش در این زمینه موفق تر است و به راننده هیجان بیشتری را می دهد.

برنده نهایی

به طور قطع می توان گفت آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو در این مقایسه می تواند برنده نهایی باشد زیرا خودرو بهتری است ضمن اینکه با وجود نقص هایی که دارد اما هیجان انگیز تر و سر گرم کننده تر است. در واقع می توان چنین نتیجه گرفت که کراس‌اور استلویو در عین حالی که می تواند خشن و عصبی باشد ولی برای راننده بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

میتوانید راهنمای خرید آلفارومئو استلویو را بخوایند یا از مطالب ما در اخبار و مقالات آلفارومئو ایران بهره مند شوید.

اگر با وجود مطالب گفته شده تصمیم گرفته اید آلفارومئو استلویو را خریداری کنید به جرات به شما می گوییم که هر گز از انتخاب تان پشیمان نخواهید شد. همچنین لازم است به عملکرد عالی موتور8 دنده اتوماتیک ساخت ZF نیز اشاره کرد که در حالت اتوماتیک بسیار سریع و در عین حال نرم است و شما می توانید به راحتی در هنگام تعویض دستی با پدال، فرمان را نیز کنترل کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار مفیدی را درباره مقایسه آلفارومئو stelvio با پورشه ماکان در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم. همچنین می توانید با مطالعه موارد گفته شده به راحتی با مهم ترین ویژگی های مثبت و نقاط ضعف این دو خودرو با کیفیت آشنا شده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای مشاوره و تمامی خدمات آلفارومئو ایران، میتوانید به ما سری بزنید.