نکات مهم در نگهداری خودروهای آلفارومئو

دسامبر 12, 2020 4:15 ب.ظ

شرکت ایتالیایی آلفارومئو در سال 1910 میلادی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. همچنین این شرکت به نام ایتالیایی از سال 1911 میلادی شروع به ساخت خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل رانی کرد. شرکت آلفارومئو به ساخت خودروهای گران قیمت و اسپرت مشهور است. در ابتدای تاسیس، این شرکت ایتالیایی آلفا نام داشت، اما پس از گذشت چند سال یعنی در سال 1920 میلادی نام این شرکت از آلفا به آلفارومئو تغییر یافت. در حال حاضر شرکت آلفارومئو تابع شرکت فیات می باشد.
همانطور که در بالا گفتیم خودروهای ساخت شرکت آلفارومئو گران قیمت هستند و به همین دلیل نیاز به نگهداری ویژه ای دارند و باید به طور مداوم از این خودروها مراقبت کرد تا دچار مشکل نشوند. در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی درباره نگهداری خودروهای آلفارومئو آشنا کنیم.

 

تعمیرگاه آلفارومئو

 

تعویض به موقع روغن در بخش های مختلف خودرو

تمامی خودروها برای کارکرد بهتر نیاز به تعویض دوره ای روغن موتور، روغن گیربکس و … دارند. بسیاری از سرویس های خودروها مطابق با نوع و برند آنها انجام می شود. در دفترچه راهنمای خودروهای آلفارومئو، سرویس های دوره ای و فصلی خودرو ذکر شده است و شما می توانید با مطالعه این دفترچه اطلاعات لازم در مورد سرویس خودروی خود را کسب کنید.
به عنوان مثال مخازن مختلف خودرو را بهتر است به صورت هفتگی چک کنید تا در صورت وجود نشتی و یا سوراخ در این مخازن، نسبت به تعویض آنها اقدام کنید و حتی اگر میزان روغن و یا آب درون این مخازن کاهش یافته باشد، به آنها مقداری آب و روغن اضافه کنید. خودروهای آلفارومئو به دلیل طراحی و ساخت ویژه در بخش فنی، نیاز به روغن ها و مایع های خنک کننده مخصوص دارند، در هنگام تعویض باید توجه داشته باشید که از روغن و مایع خنک کننده مناسب این خودروها استفاده کنید.
در تعویض روغن موتور خودرو، فارغ از نوع خودرو بهتر است که روغن موتور در هر 5 هزار کیلومتر تعویض گردد، تا آسیبی به موتور خودروی شما وارد نشود. همچنین بهتر است که فیلتر روغن به هنگام تعویض روغن موتور نیز تعویض گردد.

بنزین مناسب خودروهای آلفارومئو

همانطور که می دانید در ایران بنزین مصرفی خودروها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و بنزینی که به دست مصرف کننده می رسد، از کیفیت و عدد اکتان پایینی برخوردار است. خودروهای آلفارومئو به دلیل موتور پرقدرت و ظریفی که دارند، باید در آنها از بنزین هایی با عدد اکتان بالا استفاده کرد. در ایران بنزین های دارای کیفیت مطلوب، بنزین های سوپر و یورو هستند. بهتر است که از این دو نوع بنزین در خودروی خود استفاده کنید تا به موتور خودروی شما آسیبی وارد نشود. همچنین به دلیل حساسیت بالای موتور خودروهای آلفارومئو به کیفیت بنزین مصرفی بهتر است که در هر 10 هزار کیلومتر کارکرد خودرو، فیلتر بنزین آن تعویض گردد تا آشغال و آب موجود در بنزین وارد موتور خودرو نشده و موجب وارد آمدن آسیب های جدی به موتور خودرو نگردد.

بررسی مرتب سیستم برقی خودروهای آلفارومئو

همانطور که می دانید خودروهای آلفارومئو جزء خودروهای گران قیمت در بازار ایران به حساب می آیند. به دنبال گران بودن این خودروها، قطعات و لوازم جانبی این خودروها نیز از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر از جمله افرادی هستید که عادت به شستن موتور خودروی خود دارید، توصیه می کنیم هنگامی که قصد دارید موتور خودروی خود را تمیز نمایید، برای شستشوی آن از دستگاه های بخار استفاده کنید تا به قطعات برقی خودرو آسیبی وارد نشود، زیرا در صورت خراب شدن قطعات برقی خودروهای آلفارومئو، هزینه های زیادی را جهت تعمیر خودرو متحمل خواهید شد.

نگهداری از گیربکس خودروهای آلفارومئو

گیربکسی که در خودروهای آلفارومئو به طور معمول به کار برده می شود، گیربکس دو کلاچه است. گیربکس های دو کلاچه با مهندسی پیشرفته خود امروزه جای گیربکس های اتوماتیک معمولی را در خودروهای به روز دنیا گرفته اند. یکی از تصورات اشتباهی که در مورد گیربکس های دو کلاچه وجود دارد این است که بسیاری از افراد فکر می کنند هنگامی که پشت چراغ قرمز توقف می ‌نمایند، باید دنده خودرو را خلاص کنند. باید این را بگوییم که گیربکس های دو کلاچه به دلیل تکنولوژی مخصوصی که در آن ها وجود دارد، هنگام توقف کلاچ های گیربکس از مدار خارج شده و فشاری به آنها وارد نخواهد آمد. همچنین توصیه شدید افراد فنی این است که هنگام رانندگی با خودروهایی که دارای گیربکس دو کلاچه هستند، از انجام حرکت حلزونی اجتناب کنید. ممکن است که این سئوال برای شما پیش بیاید که منظور از حرکت حلزونی چیست؟ منظور از حرکت حلزونی ترمز گرفتن پشت سر هم می باشد، این حرکت مانع از درگیر شدن کامل کلاچ ها در گیربکس های دو کلاچه می شود، که در دراز مدت آسیب های جدی را به گیربکس خودروی شما وارد می کند.

نکته ای دیگر که در نگهداری گیربکس خودروهای دو کلاچه آلفارومئو و دیگر خودروها وجود دارد این است که در هنگام رانندگی در سربالایی ها پای خود را از روی ترمز برندارید، در خودروهای دارای گیربکس دو کلاچه اگر در سر بالایی ها پای خود را از روی ترمز بردارید، خودرو باید به وسیله سیستم کلاچ ثابت شروع به حرکت کردن کند که این موضوع سبب وارد آمدن فشار زیادی بر کلاچ ها می شود و به طور قابل توجهی عمر گیربکس کاهش پیدا می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای مدت طولانی با سرعت های زیر 5 کیلومتر رانندگی نکنید. مشکلی که در این زمینه پدید می آید این است که سیستم کلاچ گیربکس های دو کلاچه در سرعت های کم به صورت کامل آزاد نمی شود و این موضوع در دراز مدت باعث افزایش استهلاک گیربکس خودرو می شود. افزایش اسهتلاک مساوی است با افزایش هزینه های نگهداری خودرو که خودروهای آلفارومئو به دلیل گرانی قطعات گیربکس و همچنین هوشمند بودن آن از هزینه های نگهداری بالایی برخوردار است.

نگهداری از رنگ بدنه خودروهای آلفارومئو

بسیاری از افراد فکر می کنند که ماشین های خارجی به ویژه خودروهای آلفارومئو به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالایی که در رنگ آمیزی و ساخت بدنه آنها وجود دارد، دیگر نیازی به نگهداری از رنگ بدنه خودرو نیست. این تصور کاملاً اشتباه است، بهتر است که برای افزایش طول عمر رنگ بدنه خودرو مراقبت ویژه از آن صورت گیرد، تا رنگ خودرو درخشندگی و شفافیت خود را از دست ندهد. به عنوان مثال هر 6 ماه یکبار بدنه خودروی خود را واکس بزنید و اگر علاقه دارید که خودتان ماشین تان را بشویید، از دستمال های نانو استفاده کنید.

نکات کلی در مورد نگهداری خودرو

به طور کلی روغن موتور، ضد یخ، فیلترهای بنزین، هوا، کابین، شمع های خودرو و سایر بخش های خودرو باید به صورت دوره ای بازدید شوند تا در مواقع نیاز اقدام به تعویض و یا سرویس آنها کرد. نگهداری مداوم از خودرو باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد. همچنین اگر سرویس های دوره ای خودروی خود را به موقع انجام دهید، استهلاک آن به شدت کاهش پیدا می کند. به منظور تهیه قطعات آلفارومئو و یا تعمیر آن با کارشناسان آلفارومئو ایران تماس بگیرید.