چشم انداز خودرو آلفارومئو در ایران

نوامبر 30, 2020 7:10 ق.ظ

آلفارومئو به عنوان یک برند ایتالیایی، به تولید خودروهای اسپرت و به خصوص خودروهای مسابقات اتومبیل رانی معروف شده است. امروزه خودروهای برند آلفارومئو به عنوان یکی از برترین و گران ترین خودروهای جهان در صنعت خودروسازی شناخته می شوند. این برند در میان جوانان ایرانی محبوبیت بسیار بالایی داشته و می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین رویاها و آرزوهای جوانان ایرانی نام برد. خرید خودرو آلفارومئو و بخصوص مدل های جدیدتر و پیشرفته تر این برند به عنوان یک کالای لوکس و کاملا لاکچری شناخته می شود. خودروهای این برند صرفا سبک اسپورت ندارند، بلکه برخی از مدل های تولید شده با هدف عرضه یک ماشین لوکس صورت گرفته است و هیچ گونه وجهه اسپرت در آن ها دیده نمی شود.

 

تعمیرگاه آلفارومئو

 

محبوب ترین خودروهای آلفارومئو در ایران

آلفارومئو با توجه به آپشن های بسیار بالا، قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل در بازارهای جهانی محبوبیت بالایی را به دست آورده است. مدل های متنوعی از این برند در بازار خرید و فروش خودرو وجود دارد، با این حال سه نوع از انواع خودروهای تولید شده توسط این شرکت در میان ایرانیان محبوب تر و مشهورتر است. این مدل ها عبارتند از:

  • آلفارومئو جولیتا
  • آلفارومئو میتو
  • آلفارومئو 4C

در این میان، خودرو آلفارومئو مدل جولیتا محبوب ترین و پرطرفدارترین خودرو این شرکت در ایران است. بسیاری از جوانان ایرانی که توان مالی برای خرید مدل های جدیدتر را ندارند، اقدام به خرید مدل های قدیمی تر همچون آلفارومئو جولیتا 2010، 2011، 2012 و 2013 می کنند.

افزایش قیمت آلفارومئو در ایران

در سالیان اخیر بازار خودرو در ایران روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. خودروهای خارجی و برندهای برتر برای بسیاری از افراد به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شدند. حتی بسیاری از افراد توان خرید برخی از برندهای داخلی را نیز از دست دادند. در این آشفته بازار تلاش های بسیاری برای تثبیت قیمت ها شد که تا حدودی با نتایج مطلوب همراه گردید، اما نتوانست به اوضاع قبل بازگردد. در این دوران قیمت آلفارومئو در مدل های مختلف نیز به شدت افزایش یافت، اما با توجه به قطعات با کیفیت و سابقه درخشان این شرکت در تولید خودروهای اسپرت و برخی از خودروهای لوکس، بسیاری از طرفداران آن در ایران نیز به این شرکت وفادار مانده و همچنان از خودروهای آلفارومئو در مدل های مختلف استفاده می کنند.

 مشکلات خرید خودرو آلفارومئو در ایران

در دهه های قبل خرید خودرو از برخی برندهای جهانی و بخصوص شرکت های بسیار بزرگ که خودروهای گران قیمت را تولید می کردند با مسائلی همچون عدم تامین قطعات در سایر کشورها و بخصوص کشورهای جهان سوم همراه بود. این مسئله نیز در خصوص کشور ایران مطرح می شد. آلفارومئو سواران ایران تعداد محدودی بودند و به همین علت نمایندگی های فعال و متعددی در این زمینه وجود نداشت. این امر بسیاری از افراد را برای تامین قطعات خودرو و تعمیر آن به دردسر می انداخت. اما همانگونه که پیداست این مسئله به سالیان قبل باز می گردد و شامل خودروهایی که امروزه خریداری می شوند، نمی باشد.

آینده و چشم انداز آلفارومئو در ایران

هرچند بازار فروش خودرو در ایران رو به کاهش است، با این حال برندهای برتر همچنان جایگاه خود را در این بازارهای آشفته حفظ کرده اند و می توان گفت در آینده نیز با محبوبیت بسیار زیادی همراه خواهند بود. امروزه با توجه به افزایش اطلاعات جوانان در خصوص خرید خودرو، بسیاری از برندهای داخلی و حتی برخی از برندهای خارجی به حاشیه رانده شده اند اما برندی همچون آلفارومئو همچنان در صدر محبوب ترین برندهای جهان قرار دارد. با توجه به روند رو به رشدی که در سالیان اخیر از فروش خودرو آلفارومئو در ایران مشاهده شده است و با توجه به رضایت خریداران، انتظار می رود این روند در سالیان آتی نیز به رشد خود ادامه دهد.

ارائه خدمات آلفارومئو در ایران

یکی از مهم ترین علل افزایش خرید و فروش این خودرو در ایران، ارائه خدمات مربوط به این کمپانی در کشورمان است. خدمات مربوط به خودرو آلفارومئو در ایران توسط شرکت ویرا موتور(آلفارومئو ایران) صورت می گیرد.

خدمات این شرکت شامل خدمات بدنه، قطعات اصلی و تضمین سلامت آلفارومئو است.

اگر بخواهیم خدمات شرکت ویرا موتور در خصوص این برند ایتالیایی را بیان کنیم باید به موارد ذیل اشاره نماییم:

  •  تیونینگ
  • عیب یابی
  • کارشناسی خرید و فروش
  • تامین قطعات آلفارومئو (گیربکس، سیستم مولد، سیستم الکترونیکی و سیستم روشنایی، سیستم ایمنی، سیستم تعلیق و فرمان)

همه آنچه که باید در خصوص مشتریان VIP آلفارومئو بدانید

یکی از سرویس های ویژه این برند بین المللی، خدمتی با عنوان وی آی پی(VIP) است که امروزه در تمامی کشورهای صنعتی و برخی از کشورهای جهان سوم اجرا می شود. ممکن است بسیاری از افرادی که از خودروهای برند آلفارومئو استفاده می کنند، با این سرویس آشنا نباشند. به همین علت بهتر است در قالب این مقاله آن را بیان نماییم. این سرویس نیز یکی از خدماتی است که توسط شرکت ویرا موتور صورت می گیرد. مشتریان وی آی پی مجموعه ای هستند که رفاه خود در سفر با آلفارومئو را از طریق پیوستن به این مجموعه تضمین کرده اند. هر کجای ایران که باشید، اگر خودرو آلفارومئو شما دچار نقص فنی شد یا اینکه با هر گونه مشکل خاصی مواجه گردید؛ می توانید از این سرویس استفاده کرده و مشکل خودرو را رفع کنید. اگر خودرو شما نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد توسط فنی کاران این مجموعه به نزدیکترین مکانیکی ممکن انتقال یافته و توسط متخصصین این شرکت تعمیر می گردد.

 محدوده VIP آلفارومئو در ایران

سرویس ذکر شده در مبحث قبل و در ایران شامل تمام خودروهای تولید شده در کمپانی آلفارومئو نیست، بلکه شامل سه خودروی محبوب این شرکت است که در این مقاله ذکر شدند. جولیتا، میتو و 4C شامل سرویس وی آی پی آلفارومئو بوده و سرویس های مورد نظر را با کیفیت بسیار بالا  و در اسرع وقت دریافت می کنند. این سرویس ها رایگان نیست و باید هزینه مورد نظر پرداخت گردد. چنین سرویس هایی می توانند به خوبی موفقیت این برند در آینده کشوری همچون ایران را تضمین کنند. شما نیز اگر به خرید خودروهای خارجی علاقمند هستید، می توانید نگاه ویژه ای به خودروهای آلفارومئو داشته باشید.