خرید باتری آلفارومئو

جولای 10, 2021 3:09 ب.ظ

باتری خودرو آلفارومئو از اصلی‌ ترین قطعات تامین کننده انرژی درون خودرو است که میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر مستقیم می‌ گذارد. این قطعه، همانند سایر قطعات مصرفی خودرو، به مرور زمان دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض پیدا می‌ کند. به‌ طور طبیعی، کیفیت و اعتبار برند باتری در میزان عمر مفید و کارایی بهتر آن تاثیر به‌ سزایی دارد. در این زمینه، مجموعه آلفارومئو ایران با ارائه باتری‌ های آلفارومئو به‌ همراه خدمات تعویض در محل توانسته است پاسخگوی نیاز بسیاری از مالکین این خودروی بی‌ نظیر باشد.
خودرو‌های آلفارومئو با زیبایی، کارایی و امکانات مناسب خود توانسته‌ اند اعتماد و علاقه افراد بسیاری را به این برند خودروسازی ایتالیایی جلب کنند تا با خیال راحت سراغ محصولات تولید شده توسط آنها بروند. البته باید در نظر داشته باشید که افزایش تقاضا از این خودرو باعث شده است تا نیاز به خدمات پس از فروش، تعمیرات، تعویض قطعات و… در خصوص خودرو‌های آلفارومئو افزایش پیدا کند. باتری خودرو نیز از جمله این موارد است.

راهنمای خرید باتری آلفارومئو

در زمان خرید باتری خودرو آلفارومئو بایستی موارد زیادی را در نظر داشته باشید:

 آمپر مناسب

آمپر مناسب برای خودرو آلفا رومئو به سه عامل بستگی دارد:

  •  میزان مصرف برق خودرو
  •  میزان قدرت دینام خودرو جهت شارژ باتری
  •  حجم گنجایش داخل خودرو برای قرار گرفتن ایمن باتری

توجه داشته باشید که اگر اتومبیل شما به سیستم برقی پرمصرف مانند باندهای خیلی قوی مجهز است، بایستی بالاترین آمپر را خریداری کنید. اگر به فابریک اتومبیل هیچ سیستم برقی اضافه نکرده اید، پایین ترین آمپر را انتخاب کنید.

اسیدی یا اتمی بودن باتری

هر دو نوع باتری اتمی و باتری اسیدی برای خودرو آلفارومئو جولیتا قابل نصب است اما باتری های اتمی به علت طول عمر بالاتر و نیز آلودگی کمتر نسبت به باتری اسیدی بیشتر توصیه می‌ شوند. عمر متوسط یک باتری اتمی بین سه تا پنج سال است و عمر باتری اسیدی بین یک تا دو سال.
از مزیت‌ های دیگر باتری‌ های اتمی این است که نیاز به مراقبت و نگهداری ندارند. این در حالی است که باتری‌ های اسیدی بایستی به‌ طور منظم چک شوند و سطح الکترولیت داخل باتری باید کنترل شود.

طول عمر باتری

طول عمر باتری خودرو آلفارومئو که در ایران تولید می‌ شود، بین یکسال و نیم تا دو سال و باتری‌ های تولید خارج تقریبا 3 سال است. بعد از گذشت این مدت، باتری نیاز به تعویض پیدا می‌ کند. البته توجه داشته باشید که کیفیت باتری در مناطق گرمسیر و تردد در شهرهای پرترافیک خیلی زود پایین می‌ آید. بنابراین طول عمر باتری بسته به شرایط آب و هوایی و نوع مصرف متغیر است. همچنین، عمر باتری آلفارومئو به نحوه عملکرد دینام و استارت ماشین نیز بستگی دارد.

گارانتی باتری

داشتن باتری با ضمانت خیال شما را بابت خرابی آسوده‌ تر می‌ کند تا اگر مشکلی رخ داد، متحمل هزینه بیشتر نشده و آن را تعویض کنید. باتری‌ های تولید داخل اکثرا دارای ضمانت یکساله هستند. این در حالی است که باتری‌ های کره ای بدون ضمانت و یا دارای ضمانت 6 ماهه هستند.

 تاریخ تولید

باتری از قطعات مصرفی اتومبیل است که بعد از گذشت مدتی کیفیت خود را از دست می ‎دهد. بنابراین توجه به تاریخ تولید یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید آن است. بهتر است باتری با تاریخ تولید جدیدتر انتخاب کنید تا خیال‌ تان از بابت کیفیت آن راحت باشد.

قیمت باتری

قیمت باتری آلفارومئو با توجه به نوع، میزان آمپر، برند سازنده و کیفیت ساخت متغیر است. بطور کلی، باتری اتمی در مقایسه با باتری اسیدی قیمت بالاتری دارد.

برندهای مختلف باتری آلفارومئو

باتری مناسب برای خودرو آلفارومئو به شرح زیر است:

  • باتری 70 آمپر اتمی بلند قطب معکوس (7029) با برند سفیر از کارخانه صبا باتری
  • باتری 70 آمپر سیلد بلند قطب معکوس (7029) با برند واریان از کارخانه صبا باتری
  • باتری 70 آمپر اتمی بلند قطب معکوس (7029) با برند شارک و ولتا از کارخانه نیرو گستران
  • باتری 70 آمپر قطب معکوس (7029) با برند سن و سیلور از کارخانه نیروگستران
  • باتری 70 آمپر اتمی بلند قطب معکوس (7029) با برند یاک از کارخانه آذرباتری
  • باتری 70 آمپر اتمی قطب معکوس (7029) با برند ویگور از کارخانه آذر باتری است.

برای خودروی آلفارومئو جولیتا باتری با ظرفیت 66 و 74 آمپر نیز با توجه به نیاز برقی خودرو قابل نصب است. باتری خارجی (باتری کره ای) مناسب برای خودرو آلفارومئو جولیتا باتری 70 آمپر اتمی قطب معکوس (L) با برند دلکور، هگزا، پلاتینیوم، پوما، سولایت، ایندیگو است. اما در حال حاضر ورود باتری‌ های خارجی به ایران ممنوع است. به همین دلیل، باتری کره ای اصلی با تاریخ تولید به روز در بازار موجود نمی‌ باشد.
از طرف دیگر، مدت زمان گارانتی باتری تولید داخل طولانی‌ تر است و کارخانه‌ های آن، خدمات پس از فروش بهتری را نسبت به نمونه‌ های خارجی ارائه می‌ دهند. بنابراین شرکت آلفارومئو ایران خرید و استفاده از باتری‌ های تولید داخل را توصیه می‌ کند.

خرید باتری آلفارومئو

شرکت آلفارومئو ایران طیف وسیعی از بهترین باتری‌ هایی که توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی عرضه شده‌ اند را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. هدف هر کدام از این برندها کسب رضایت حداکثری مشتریان است و از این لحاظ با خیال راحت می‌‌ توانید از آنها استفاده کنید.