اثر استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی آلفارومئو

آگوست 22, 2021 1:50 ب.ظ

استفاده از خدمات و قطعات غیر اصل آلفارومئو از جمله مواردی است که ممکن است هزینه و زمان بیشتری را از شما بگیرد. زمانی که از یک وسیله نقلیه استفاده می‌ کنیم، به مرور زمان قطعات آن دچار استهلاک می‌ شوند. در نتیجه باید قطعات را تعویض کنیم. این مورد در خودروها از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. زیرا حتی کوچکترین قطعات اگر به درستی کار نکنند، وسیله نقلیه را دچار مشکل می‌ کنند. بنابراین تعویض قطعات یدکی به موقع بسیار مهم است. شرکت‌ های خودروسازی مانند آلفارومئو قطعات یدکی اورجینال ماشین‌ های خود را تولید و عرضه می‌ کند. شاید قطعات اصلی گران‌ تر از نسخه‌ های تقلبی باشند؛ اما آیا در مورد اثر استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی آلفارومئو خبر دارید؟ آیا می‌ دانید در صورت بروز مشکل برای ماشین شما در اثر نقص فنی و ایجاد حادثه برای دیگران شما مقصرید؟ در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می‌ کنیم.

امور مشتریان آلفارومئو

استفاده از قطعات و خدمات غیر اصلی و خطر آن

اولین و مهم‌ ترین نکته در خصوص استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی در خودرو آلفارومئو و دیگر خودروها این است که در صورت بروز خسارات جانی و مالی برای دیگران بیمه به شما تعلق نمی‌ گیرد.
بیمه شخص ثالث برای لوازم نقلیه اجباری است. در صورت بروز حادثه جانی و مالی بیمه هزینه‌ ها را پرداخت می‌ کند. اما طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در صورتی که شما با خودرویی رانندگی کنید که نقص فنی جدی داشته ابدا اجازه استفاده از بیمه را ندارید.
مهم‌ ترین اثر استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی آلفارومئو و دیگر خودروهای موجود در بازار پیش آمدن نقص‌ های فنی است که نه تنها به شما بلکه به خودرو و دیگران نیز آسیب وارد می‌ کند. در ادامه دیگر موارد را نیز بیان خواهیم کرد.

سطح ایمنی خودرو پایین می‌ آید

خودروهایی مانند آلفارومئو از استاندارد اروپایی جهت تولید برخوردار هستند. بنابراین ماشینی امن و قابل اعتماد‌ند. اما این را در نظر داشته باشید که اگر خدمات این خودرو را از مراکز غیر متخصص دریافت کنید، خبری از استفاده از قطعات یدکی اصلی نیز نخواهد بود.
این یعنی ممکن است قطعه غیر اصلی شما را دچار مشکل کرده و ایمنی خودرو تا حد زیادی به خطر می‌ افتد. در این صورت جان خودتان نیز در خطر خواهد بود.

قطعات غیر اصل گارانتی ندارند

تمامی قطعات اصلی آلفارومئو دارای گارانتی بوده و در صورت بروز مشکل برای شما بدون هزینه تعویض خواهند شد. اما قطعات اصلی نه تنها گارانتی ندارند؛ بلکه در صورت بروز مشکل کسی پاسخگو نخواهد بود.‌

استفاده از قطعات و خدمات غیر اصل صرفه اقتصادی ندارد

فکرش را بکنید که برای دریافت خدمات به یک مرکز نامتخصص و نامعتبر مراجعه می‌ کنید. در این صورت هزینه‌ های زیادی را نیز پرداخت می‌ کنید. اما به دلیل نبود تخصص و استفاده از قطعات غیر اصل، بعد از مدت کوتاهی خودروی شما دوباره دچار مشکل می‌ شود.
اگر بارها این کار را انجام دهید، بشدت از نظر اقتصادی وضعیت شما تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. بنابراین بهترین کار این است که به مراکزی مراجعه کنید که به طور تخصصی بر روی خودرو آلفارومئو کار کرده و از قطعات یدکی اصلی استفاده می‌ کنند.

عمر خودروی شما کاهش می‌ یابد

خودروی آلفارومئو به دلیل کیفیت ساخت بالا عمر طولانی دارد. همچنین موتور قدرتمند آن نیز سال‌ ها بدون کوچک‌ ترین هزینه‌ ای برای شما کار خواهد کرد.
اما تمامی این‌ موارد به شرطی است که اثر استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی آلفارومئو را جدی گرفته و تنها از خدمات مراکز معتبر و قطعاتی استفاده کنید که اصل هستند.
قطعات یدکی غیر اصلی، به دلیل ناهماهنگی با دیگر قطعات داخلی آلفارومئو، ماشین را تحت فشار زیادی گذاشته و استهلاک قطعات و خود ماشین را بالا می‌ برد. این کار به نوبه خود مقدار زیادی از عمر مفید خودرو می‌ کاهد.

به مشکلات ماشین می‌ افزایید

در نگاه اول قطعات غیر اصلی خودروی آلفارومئو ارزان‌ تر از قطعات اصلی هستند. اما اگر از قطعات نا مرغوب تقلبی استفاده کنید، نه تنها مشکل ماشین را حل نکرده‌ اید، بلکه آن را دچار مشکلات بیشتری نیز می‌ کنید.
این مشکلات در طولانی مدت هزینه‌ های گزافی را برای شما خواهند داشت. هزینه‌ هایی که بدون شک چندین برابر استفاده از قطعه اصلی در بار اول بوده است.
بهتر است تاثیر قطعات غیر اصلی را تنها بر روی همان بخش در نظر نگیرید. ماشین برای حرکت به تمامی بخش‌ ها و قطعات خود نیاز دارد. یک قطعه نامرغوب در بین بقیه، فشار کاری بقیه قطعات را افزایش داده و آنها را نیز در کوتاه مدت دچار مشکل می‌ کند.

قطعات غیر اصلی قیمت نامتعارف دارند

اغلب این تصور وجود دارد که قطعات غیر اصلی قیمت پایین‌ تری از قطعات اصلی داشته و استفاده از آنها به صرفه‌ تر است. اما چون خودروی آلفارومئو یک خودروی خارجی است؛ مراکز ارائه خدمات نامعتبر از این موضوع سوء استفاده کرده و قیمت‌ های نامتعارفی برای قطعه یدکی در نظر می‌ گیرند.
برای تایید این مساله یک قطعه یدکی را از مراکز نامعتبر قیمت بگیرد و سپس به مرکز تخصصی و معتبر ارائه خدمات آلفارومئو مراجعه کنید. اختلاف قیمت قطعه یدکی تقلبی نسبت به اصلی شما را شوکه خواهد کرد.

از قطعات کار کرده استفاده می‌ شود

متاسفانه افرادی که خدمات نامعتبری برای خودروی آلفارومئو ارائه می‌ کنند، در اکثر اوقات، قطعات تقلبی چندبار استفاده شده را به کار می برند. این یعنی نه تنها عمر این قطعه از حالت عادی کمتر است؛ بلکه قطعه بارها فروخته، استفاده شده و دوباره فروخته می‌‌ شود.

سخن آخر

خودروی آلفارومئو یک خودروی باکیفیت و اصیل است. یک لحظه غفلت و استفاده از خدمات و قطعات غیر اصلی می‌ تواند ماشین شما را برای همیشه دچار مشکل کند. هزینه‌ ای که برای قطعه اصلی پرداخت می‌ کنید، هزینه‌ ای برای جلوگیری از تمام مشکلاتی است که در بخش‌ های بالا در مورد آنها صحبت کردیم. بنابراین قدرت استفاده از قطعات یدکی اصلی را دست کم نگیرید.
مجموعه آلفارومئو ایران با ارائه انواع خدمات خودرو آلفارومئو و به کارگیری قطعات اصل با گارانتی کیفیت می‌ تواند پاسخگوی تمام نیازهای خودرو آلفارومئو شما در زمینه تعمیرات و سرویس دهی دوره ای باشد.