هزینه های نگهداری آلفارومئو چقدره؟

آوریل 29, 2023 3:47 ب.ظ

دارندگان اتومبیل های خارجی در مقایسه با اتومبیل های داخلی باید برای نگهداری از اتومبیل خود هزینه های بیشتری را پرداخت کنند. امروزه با مشکلاتی مانند افزایش نرخ ارز و تحریم ها هزینه نگهداری آلفارومئو مانند دیگر خودروهای خارجی به میزان زیادی افزایش یافته است. افرادی که قصد خرید آلفارومئو را دارند باید به این موارد هم توجه داشته باشند. امروزه هزینه نگهداری از انواع آلفارومئو به عنوان یک مسئله چالش برانگیز مطرح شده است. در ادامه قصد داریم نکات مهم در مورد هزینه نگهداری آلفارومئو را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه خرید آلفارومئو

با توجه به اینکه در سال های اخیر مدل های جدید آلفارومئو کمتر به بازار ایران وارد شده اند. معمولا ما با اتومبیل های قدیمی تری از این برند در ایران مواجه هستیم. اما قدیمی بودن این مدل باعث نمی شود که به عنوان یک اتومبیل از رده خارج شده محسوب شود. بنابراین برای خرید این اتومبیل باید به کارشناسان خرید و فروش آلفارومئو که در این زمینه تخصص دارند مراجعه کنید. متخصصان قیمت گذاری آلفارومئو در این زمینه از تجربه های زیادی برخوردار هستند و شما می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام داده و ترس از هزینه های اضافی نخواهید داشت.

بررسی هزینه نگهداری از آلفارومئو

یکی از چالش های اصلی دارندگان آلفارومئو یافتن مراکز معتبر فروش قطعات مخصوص این اتومبیل است. همانطور که می دانید این روزها قطعات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد که استفاده از آن ها باعث می شود در دراز مدت مجبور به پرداخت هزینه های اضافی باشید. برای کاهش هزینه نگهداری آلفارومئو لازم است از قطعات اصلی یا اورجینال استفاده کنید. ممکن است خرید قطعات فیک در ابتدا مقرون به صرفه به نظر برسد اما این قطعات در دراز مدت به اتومبیل شما آسیب می زنند و باعث می شوند در آینده هزینه های زیادی را متحمل شوید. در صورتی که در هنگام نیاز قطعات یدکی اورجینال و اصلی را با قیمت بالایی خریداری کنید. برای خریداری قطعات اصلی آلفارومئو لازم است به فروشگاه های معتبر و نمایندگی های مربوط به آلفارومئو مراجعه کنید. قطعات اصلی و اورجینال آلفارومئو معمولا با گارانتی و ضمانت نامه کتبی فروخته می شوند. در واقع هزینه خرید قطعات و نگهداری از آلفارومئو به هزینه های پرداختی برای لوازم یدکی خریداری شده بستگی دارد. دقت داشته باشید قطعات مربوط به آلفارومئو هیچ وقت به شکل وسوسه کننده ای پایین نخواهد بود. به همین دلیل زمانی که فروشنده ادعا می کند بهترین محصول را با بالاترین کیفیت با قیمت پایین در اختیار شما قرار می دهد باید به این موضوع شک کنید. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که در صورت اقدام به خرید قطعات تقلبی برای اتومبیل آلفارومئو به مرور زمان عملکرد اتومبیل شما دچار مشکل می شود و با آسیب های جدی ای روبرو خواهید شد. این موضوع باعث افزایش هزینه نگهداری از آلفارومئو خواهد شد.

نکات مهم درباره نگهداری خودروهای آلفارومئو

مطمئنا هزینه نگهداری آلفارومئو جولیتا با هزینه نگهداری آلفارومئو میتو کاملا با هم متفاوت است. اما در برخی موارد نکاتی وجود دارد که در هر دو مشترک است.

تعویض به موقع روغن آلفارومئو

برای کاهش هزینه نگهداری خودروهای آلفارومئو باید به برنامه تعویض روغن آن ها توجه داشت. به این دلیل که تعویض دوره ای روغن تاثیر زیادی بر روی سلامت موتور، گیربکس و …… دارد. ممکن است هزینه تعویض روغن این نوع اتومبیل با دیگر برندها تفاوت داشته باشد. لازم است بدانید که معمولا سرویس اتومبیل ها مطابق با برند و نوع آن ها انجام می گیرد. آلفارومئو دارای یک دفترچه راهنما است که سرویس های دوره ای آن درون این دفترچه ذکر شده است و مالکان آن بر اساس این برنامه باید سرویس های ضرری خودرو را انجام دهند. به عنوان مثال مخازن آب این اتومبیل باید به صورت هفتگی چک شود. در صورت مشاهده سوراخ یا نشتی باید سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید. در صورتی که میزان آب و روغن کاهش یافته باشد باید سریعا آب یا روغن را اضافه نمایید. همانطور که می دانید اتومبیل های آلفارومئو به علت ساختار و طراحی خاصی که دارند باید از روغن و مایع خنک کننده مخصوص به خود استفاده کنند. یکی از هزینه های مربوط به آلفارومئو مربوط به روغن است که فارغ از هر چیزی باید پس از هر 5000 هزار کیلومتر روغن تعویض شده و به همراه آن فیلتر روغن نیز تعویض شود تا باعث آسیب و خرابی و تحمیل هزینه های اضافی نشود.

نگهداری از گیربکس آلفارومئو

همانطور که قبلا اشاره کردیم هزینه تعمیر آلفارومئو می تواند نسبتا بالا باشد. گیربکسی که در اتومبیل های آلفارومئو به کار رفته است به صورت دو کلاچه می باشد. گیربکس های دو کلاچه از طراحی و مهندسی پیشرفته ای برخوردار هستند و در حال حاضر جای گیربکس های معمولی اتوماتیک را در دنیا گرفته اند. جالب است بدانید که در مورد گیربکس های دوکلاچه تصورات اشتباهی وجود دارد که یکی از این تصورات این است که افراد فکر می کنند هنگام توقف در پشت چراغ قرمز باید دنده را به حالت خلاص در بیاورند. جالب است بدانید نیاز به این کار نیست چون گیربکس های دوکلاچه به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام توقف کلاچ های گیربکس به حالت خودکار از مدار خارج می شوند و دیگر فشاری به آن ها تحمیل نخواهد شد. افراد متخصص و فنی توصیه می کنند در هنگام رانندگی با اتومبیل های دوکلاچه از انجام حرکات حلزونی خودداری کنند. منظور از حرکات حلزونی ترمز گرفتن های مداوم و پشت سر هم می باشد. این حرکات مانع از درگیر شدن کلاچ ها در این نوع گیربکس می شود. این امر در طولانی مدت باعث آسیب گیربکس اتومبیل شما خواهد شد.

نکته دیگری که در نگهداری از گیربکس آلفارومئو وجود دارد این است که در زمان رانندگی در مسیرهای سربالایی پایتان را از روی ترمز برندارید. به این دلیل که در اتومبیل های دارای گیربکس دو کلاچه در صورت برداشتن پایتان از روی ترمز اتومبیل به وسیله کلاچ ثابت حرکت می کند و این امر باعث آسیب دیدن خودرو شما خواهد شد. فشار ناشی از این حرکت باعث می شود که به صورت قابل توجهی عمر گیربکس اتومبیل شما کاهش پیدا کند.

نکته دیگری که در رابطه با نگهداری از خودروهای آلفارومئو وجود دارد این است که با سرعت پایین تر از 5 کیلومتر رانندگی نکنید. به این دلیل که در سرعت های بسیار پایبن سیستم کلاچ گیربکس های دو کلاچه به شکل کامل آزاد نمی شوند و این امر باعث می شود گیربکس در دراز مدت دچار استهلاک شود. مطمئنا افزایش استهلاک مساوی است با افزایش هزینه های نگهداری آلفارومئو. به دلیل قیمت بالای قطعات گیربکس آلفارومئو و هوشمند بودن آن هزینه نگهداری گیربکس آلفارومئو بسیار بالا می باشد.

نگهداری از رنگ آلفارومئو

ممکن است بیشتر افراد این تصور را داشته باشند که اتومبیل های آلفارومئو به دلیل کیفیت بالایی که در ساخت بدنه و رنگ آمیزی دارند دیگر نیازی به نگهداری از رنگ بدنه خودرو نخواهد بود. اما این تصور کاملا اشتباه می باشد. برای اینکه رنگ اتومبیل شما از عمر زیادی برخوردار باشد لازم است مراقبت های ویژه ای از آن صورت بگیرد. این مراقبت ها باعث می شود تا رنگ اتومبیل شما درخشندگی خود را حفظ کند. به عنوان مثال لازم است هر 6 ماه یکبار بدنه اتومبیل خود را واکس بزنید. در صورتی که تمایل دارید خودتان اتومبیل تان را بشویید بهتر است از دستمال های نانو استفاده کنید.

هزینه نگهداری آلفارومئو جولیتا

در حقیقت قیمت آلفارومئو جولیتا در ایران کمتر از ارزش واقعی آن است. اما در مورد هزینه های نگهداری از این نوع آلفارومئو این مسئله صادق نیست. جولیتا تحمل استفاده از سوخت بی کیفیت و بنزین معمولی را ندارد. قطعات مورد نیاز این اتومبیل گران قیمت است و تعمیر آن کار هر کسی نمی باشد.

هزینه خرید قطعات آلفارومئو

همانطور که می دانید قطعات اصلی آلفارومئو در خارج از کشور تولید می شوند و به عنوان کالای وارداتی هستند به همین دلیل هنگام ورود به کشور گمرکی بالایی به آن ها تعلق می گیرد. از سوی دیگر خرید این قطعات به شکل دلاری انجام می شود و به میزان زیادی تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار دارد. در نتیجه کاهش نرخ پول ملی باعث شده است که قیمت این قطعات برای خریداران بسیار سنگین تمام شود. اتومبیل های آلفارومئو به دلیل ساز و کارهای پیچیده ای که گمرک ایران ایجاد کرده است به سختی در بازارهای کشور ما پیدا می شود. از سوی دیگر ممنوعیت ورود اتومبیل های خارجی و حمایت از تولید داخلی باعث شده است که قیمت قطعات این اتومبیل ها بسیار قابل توجه و سنگین باشد. همین امر باعث شده است که دارندگان این نوع اتومبیل ها با مشکلاتی در زمینه تامین هزینه ها و نگهداری آلفارومئو را تجربه کنند.

در حال حاضر چند شرکت محدود قطعات آلفارومئو را در ایران تامین می کنند. قطعات مرغوب و اصلی آلفارومئو در ایران بسیار کمیاب و گران قیمت هستند.

هزینه تعمیر و خرید قطعات آلفارومئو در نمایندگی ها چقدر است؟

افرادی که به دنبال قطعات اصلی آلفارومئو هستند باید به نمایندگی های معتبر مربوط به این اتومبیل ها مراجعه کنند. نمایندگی های معتبر تعمیر و تامین قطعات آلفارومئو خدماتی را به دارندگان این اتومبیل ها ارائه می دهند. این مراکز برای تعمیر اتومبیل از قطعات اصلی و غیر تقلبی استفاده می کنند. این خدمات شامل:

  •     تعمیر و سرویس عمومی خودرو به صورت سالیانه
  •     تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خودرو
  •     سرویس تهویه مطبوع و بخاری
  •     تعمیر سیستم خنک کننده و رادیاتور
  •     تعویض روغن موتور در کنار استفاده از روغن موتورهای اصیل و معروف خارجی
  •     تعویض فیلتر روغن
  •     تعمیر و عیب‌یابی سیستم ترمز توسط دستگاه‌های به روز جهانی
  •     عیب‌یابی موتور
  •     تعویض تسمه، شیلنگ، مایعات
  •     تعویض فیلترهای هوا ، آلترناتورها
  •     عیب‌یابی یا تعویض باتری‌ها
  •     تعمیر یا تعویض چراغ‌های جلو
  •     تعمیر آسیب‌های مربوط به اسکلت خودرو

برای خرید قطعات و تعمیر اتومبیل های آلفارومئو باید به مراکز خوشنام و معتبر مراجعه کنید. دقت داشته باشید که تعمیرگاه های غیر تخصصی و عمومی امکان برطرف کردن مشکل خودرو شما را ندارند و باعث می شوند که هزینه های زیادی را متحمل شوید. عدم آشنایی با نحوه تعمیر این اتومبیل ها ممکن است باعث وارد شدن آسیب جدی به اتومبیل شما شود. در برخی موارد نه تنها مشکل اتومبیل برطرف نشده است که با مشکلات بیشتری هم روبرو شده است.

برای تعمیر و نگهداری آلفارومئو به صورت اساسی و برخورداری از سرویس های تخصصی و دوره ای لازم است به مراکز تخصصی مخصوص آلفارومئو که از افراد حرفه ای برخوردار هستند مراجعه کنید. این افراد از آموزش های حرفه ای و به روز برخوردار هستند و خدمات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهند. در صورت نیاز به تعویض قطعات از قطعات اصلی استفاده می کنند. مراقبت از آلفارومئو در صورتی که توسط یک تیم فنی انجام بگیرد بسیار آسان خواهد بود.

نکات مهم در نگهداری از اتومبیل آلفارومئو

حتماً دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری خودروی خود را مطالعه کنید. چرا که هر خودرو دستورالعمل نگهداری و استفاده منحصر به فرد خود را دارد و با اطلاع از این موارد، شما تبدیل به مکانیک زبده اتومبیل خود خواهید شد.

فشار باد لاستیک ها را حداقل ماهی یک بار چک کنید. میزان فشار باد توصیه شده توسط کمپانی، اکثراً در پشت درپوش درب باک بنزین و یا داخل درب صندوق عقب و یا روی ستون وسط (B) سمت راننده نوشته شده است.

روغن موتور خودرو را طبق توصیه سازنده و به موقع تعویض کنید. بهترین روش برای اطلاع از زمان تعویض روغن موتور، کیلومتر کارکرد خودرو و سنجیدن شرایط کارکرد موتور است.

حداقل سالی یک مرتبه قطعات لاستیکی و پلاستیکی خودرو را بازدید کنید. شلنگ های آب، سوخت رسانی و ترمز حتماً باید بازدید شوند.

به برق خودروی خود اهمیت دهید. از سیم هایی که روکش آن ها معیوب است به سادگی نگذرید چرا که به راحتی می توانند یک فاجعه به بار بیاورند.

میزان آب باطری خودرو را چک کنید. به هیچ وجه در هنگام روشن بودن خودرو سرباطری ها را جدا نکنید. این کار باعث صدمه دیدن آلترناتور (دینام) و ECU خودرو می شود.

تغییرات دما و گرمای شدید می تواند روی کارکرد ترمزهای شـما تاثیر بگذارد. بهتر اسـت کـه قبل از آغاز گرما لنت ترمز خود را چک کنید.

زمستان می تواند بـه هر قسمتی از ماشین نفوذ کند؛ از موتور گرفته تا لوازم ترمز. همه اجزای ماشین ممکن اسـت در اثر سرما، باران و یا برف آلوده بـه شن، یخ، آب و نمک شده باشد.

سیستم تهویه ماشین را قبل از آغاز گرما توسط یک متخصص خودروهای آلفارومئو بررسی کنید. ممکن اسـت لازم باشد فیلتر هوای ماشین را تعویض کنید یا شاید گاز کولر نیاز بـه شارژ شدن داشته باشد.

سوالات متداول

مشکلات نگهداری از آلفارومئو چیست؟

یکی از مهمترین مشکلات نگهداری از آلفارومئو تامین قطعات آن با هزینه های بالا است. با توجه به اینکه این قطعات وارداتی است در هنگام ورود به ایران از گمرکی زیادی برخوردار است و همین امر باعث افزایش قسمت آن می شود. این قطعات با قیمت دلار محاسبه می شوند.

قطعات آلفارومئو را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید این قطعات باید به مراکز تخصصی مراجعه کنید این مراکز در ایران به صورت محدود هستند. اما قطعات اصلی را ارائه می دهند.