امنیت خودروی آلفارومئو

نوامبر 13, 2021 11:07 ق.ظ

علاقه مندان به خودروهای مدرن و اسپرت قطعاً با نام برند آلفارومئو آشنا هستند. این خودروهای ایتالیایی طرفداران زیادی در سراسر دنیا و ایران دارند و همین باعث شده تا سوالات زیادی در خصوص این خودروها برای بسیاری از ما به وجود بیاید. یکی از اساسی ترین این مسائل در خصوص این خودروها امنیت آلفارومئو است. این شرکت ایتالیایی همواره سعی داشت خودروهای خود را با درصد ایمنی بالایی به خریداران تحویل دهد. اما موضوعی که برای مشتریان ایرانی وجود دارد، دست دوم بودن اکثر خودروهای آلفارومئو موجود در ایران می‌ باشد. این باعث می‌ شود تا امنیت خودرو آلفارومئو موجود در بازار ایران گاهی کمتر از نمونه‌ های اورجینال ایتالیایی باشد. در ادامه این مطلب از نمایندگی آلفارومئو دلیل بروز این مشکل را توضیح می‌ دهیم و بیشتر در خصوص امنیت آلفارومئو صحبت می‌ کنیم.

قطعات اورجینال آلفارومئو را از ما بخواهید

وضعیت خودروی آلفارومئو در ایران

تعمیر آلفارومئو مانند روند تعمیر سایر خودروهای خارجی در ایران می‌ تواند با مشکلات مختلفی مانند نبود تجهیزات جانبی و لوازم یدکی اورجینال و در اختیار نداشتن نیروی تعمیرکار متخصص، روبرو باشد. از همین رو امکان دارد امنیت خودروی دست دوم خریداری شده نسبت به نمونه‌ های نو این خودرو پایین تر باشد. به عنوان مثال اگر از لنت ترمز نامناسب و تقلبی بر روی این خودرو‌ها استفاده شود، علاوه بر کاهش عملکرد ترمز در شرایط اضطراری، شاهد پایین بودن سطح امنیت آنها نیز خواهیم بود.

پس اولین نکته ای که در خصوص امنیت خودروی آلفارومئو باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید این خودرو باید سراغ عوامل فروش آلفارومئو معتبر بروید. نمایندگی آلفارومئو در ایران همواره در تلاش بوده تا بتواند روند کارشناسی خودرو را با دقت بالایی طی کند و برای محاسبه قیمت تمامی پارامتر‌ها را به صورت تخصصی بررسی نماید. در نتیجه همین قضیه باعث می‌ شود تا عیوب احتمالی این خودروها را بهتر پیدا کنید.

مزایای امنیتی خودرو آلفارومئو

برند ایتالیایی آلفارومئو همواره به این نکته اشاره داشته که امنیت خودرو و سرنشینان آن را تا حد زیادی تامین می‌ کند. وجود سیستم هایی مانند بخش توربوشارژ، گیربکس دو کلاچه سریع، سیستم تزریق سوخت و کنترل الکتروهیدرولیکی سوپاپ ها باعث می‌ شوند تا روند رانندگی با این خودرو بسیار روان و راحت باشد. تاثیرات مثبت این پارامترها را می‌ توان روی امنیت آلفارومئو به وضوح مشاهده کرد.

متخصصان عقیده دارند روند رانندگی با خودروی آلفارومئو برای افرادی که راننده حرفه‌ ای نیستند، تا حد زیادی ایمن خواهد بود. سیستم تعلیق و جلوبندی این خودرو به گونه ای طراحی شده تا قابلیت کنترل و فرمان پذیری بالایی داشته باشد. همچنین در زمان رانندگی و به خصوص در شرایطی که قصد دور زدن داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که چسبندگی لاستیک ها به جاده بسیار مناسب است و امنیت آلفارومئو در زمان رانندگی را افزایش خواهد داد.

بررسی وضعیت ترمزهای آلفارومئو

وضعیت ترمز خودرو تاثیر زیادی بر روی امنیت کلی آن دارد. این موضوع به خصوص در خودروهای آلفارومئو که شتاب و سرعت بالایی دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. استفاده از سامانه ترمز کمکی هیدرولیکی به همراه کنترل ترمز در پیچ‌ ها اجازه می‌ دهد تا امکان کنترل سرعت در زمان رانندگی را به راحت داشته باشید. همچنین وجود دیسک‌ های ساده محور عقب و دیسک های خنک شونده که در محور جلوی خودرو قرار گرفته‌ اند، قدرت بالایی به ترمزهای این خودرو بخشیده است. البته نباید فراموش کرد که در برخی از نسخه‌ های خودروی آلفارومئو از کیت ترمز برمبو استفاده کرده اند. چنین امکاناتی باعث شده تا امنیت آلفارومئو تا حد زیادی افزایش یابد.

آپشن‌ های خودروی آلفارومئو

یکی از مواردی که باعث افزایش امنیت آلفارومئو می‌ شود، آپشن‌ های استفاده شده در این خودروها می‌ باشند. استفاده از این آپشن‌ ها شاید در نگاه اول صرفا به شما کمک کند که رانندگی لذت بخش و راحتی داشته باشید. اما نباید فراموش کرد که در زمان رانندگی همین موارد باعث افزایش ایمنی نیز خواهند شد. آپشن‌ هایی مانند سنسور نور، سنسور باران، چراغ شور، چراغ‌ هایی با قابلیت چرخش لنز در پیچ ها، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ، صندلی‌ هایی راحت، کروز کنترل و… تنها بخشی از این امکانات هستند. از آنجایی که ممکن است در مدل‌ های قدیمی تر این خودرو در بازار ایران چنین آپشن هایی وجود نداشته باشد یا عملکرد خود را از دست داده باشند؛ بهتر است برای خرید خودرو سراغ نمایندگی آلفارومئو بروید.

همچنین بخوانید: گارانتی خودروی آلفارومئو

متخصصان ما در نمایندگی‌ آلفارومئو، امکان ارائه قطعات و لوازم جانبی اصل و استفاده از تخصص افراد فعال در زمینه تعمیر آلفارومئو می‌ توانند کمک کنند که به آپشن‌ های استاندارد و مناسب برای تامین امنیت خود در زمان رانندگی دست بیابید.

امکانات ایمنی خاص آلفارومئو

سیستم‌ های امنیتی خاصی در خودرو‌های آلفارومئو استفاده شده اند که هر کدام از آنها مزایای زیادی را در اختیار ما خواهند گذاشت. در ادامه این موارد را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

  • سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA)
  • سیستم تعدیل گشتاور (DST)
  • سیستم کنترل سرعت موتور (MSR)
  • سیستم کنترل لغزش خودرو (ASR)
  • کنترل دینامیک خودرو (VDC)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (DSC)

استفاده از این سیستم‌ ها باعث شده تا امنیت خودرو در زمان بروز حوادث مختلف تا حد زیادی افزایش یابد. علاوه بر این موارد 6 عدد ایربگ 10 نقطه ای در بخش‌ های مختلف این خودروها تعبیه شده که در زمان بروز حوادث گوناگون از آسیب دیدن سرنشینان جلوگیری خواهد کرد. از سوی دیگر نباید این موضوع مهم را نادیده گرفت که امنیت آلفارومئو در تست ایمنی خودرو موسسه Euro Ncap توانسته رتبه خوبی کسب کند.

تماس با آلفارومئو ایران:
02149912
02144190410

معایب امنیت آلفارومئو

برای این که از امنیت آلفارومئو اطلاعات بهتری به دست بیاوریم، باید حتما با معایب امنیتی محدودی که این خودروها دارند نیز آشنا شوید. بزرگترین عیب این خودروها به این قضیه که در ایران سالهاست مدل‌ های جدید آلفارومئو وارد نمی شوند بر می گردد. همین مشکل باعث شده تا روند سرویس دهی و تعمیر آلفارومئو به درستی انجام نشود. از سوی دیگر در صورتی که عیب امنیتی خاصی برای خودرو بوجود آمد، پیدا کردن تعمیرکار مناسب و حرفه ای به همراه قطعات یدکی اصل برای ما چالش برانگیز خواهد بود. برای این که درگیر چنین معایبی نشوید، پیشنهاد ما این است که از خدمات نمایندگی آلفارومئو استفاده نمایید.

سوالات متداول

نمره آلفارومئو در تست ایمنی چقدر بوده است؟

در سال 2010 این خودروها توانستند نمره 5 و در سال 2017 نمره 3 را به دست آوردند.

آیا در ایران نمایندگی آلفارومئو فعال وجود دارد؟

بله، ما به عنوان نمایندگی آلفارومئو تمامی خدمات مربوط به این خودروها مانند فروش آلفارومئو، تعمیر آلفارومئو، کارشناسی خودرو و قیمت گذاری آنها را به صورت تخصصی انجام می‌ دهیم.

آیا آلفارومئو از نظر ایمنی قابل اعتماد است؟

در بین خودروهای رایج در بازار ایران قطعا آلفارومئو یکی از بهترین گزینه‌ ها از نظر ایمنی است. البته قیمت این خودروها نسبت به سایر نمونه‌ های مشابه خودروهای خارجی مناسب تر است.

معایب ایمنی خودروی آلفارومئو چیست؟

از آنجایی که سالهاست این خودروها به صورت مستقیم به این وارد نمی شوند، تامین کننده‌ های لوازم یدکی و افراد فعال در زمینه تعمیر آلفارومئو ممکن است به راحتی پیدا نشوند.

امنیت خودروی آلفارومئو توسط کدام قسمت‌ ها تامین می‌ شود؟

سیستم ترمز، سیستم تعلیق و سایر سیستم‌ های کنترلی الکترونیک پیشرفته استفاده شده در این خودرو‌ها باعث تامین امنیت خودرو و سرنشینان در شرایط مختلف می‌ شود.